شما اینجا هستید

اخبار » دانش آموز مبتکر گناوه ای ربات عمود پرواز پیشرفته ساخت
گروه : اخبار

خبر بندر: دانش آموز گناوه ایی موفق به ساخت اولین ربات عمود پرواز پیشرفته معروف به کوادکوپتر در گناوه شد.
به گزارش خبر بندر: مرتضی قاید نظامی  دانش آموز مبتکر گناوه ای در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبر بندر گفت:  طی مدت یک سال با تکیه به تحقیق و مطالعه شخصی خود موفق به ساخت این ربات شده است. کوادکوپترها، پرنده های بدون خلبان و کنترل از راه دوری هستند که در سالهای اخیر، بسیار مورد توجه قرار گرفته اند.
او در رابطه با ربات خود می گوید: وزن این دستگاه ۲/۵ کیلوگرم است که توانایی حمل بار تا ۲ کیلوگرم را دارد.این ربات قادر به پرواز در ارتفاع ۲۰۰۰ پا و برد ۲کیلومتری است.موتور های این ربات الکتریکی بوده و بدنه آن پلاستیک فشرده و فیبر کربن است.
وی گفت:این کوادکوپتر داری سیستم های GPS,ATTI,برگشت به خانه,فرود خودکار,اخطار افت ولتاژ است و همچنین قادر به فیلم برداری آنلاین است.
کوادکوپترها امروزه در نقشه برداری،امدادرسانی،هواشناسی،جاسوسی،صنایع هوافضا و… استفاده میشوند.
او اضافه کرد:این ربات در مقایسه با نمونه های خارجی کیفیت بسیار بالایی دارد. نمونه های چینی موجود در بازار قیمت های بالایی دارند و همچنین نامطلوب بودن آنها آشکار است.
او در ادامه گفت: این ربات تنها نقطه آغاز وی برای ساخت این نوع پرنده ها و فعالیت هایش می باشد و چنانچه از وی حمایت لازم انجام شود قادر به ساخت و طراحی ربات هایی به مراتب پیشرفت تر خواهد شد.
او که هم اکنون مشغول تدریس اصول و مبانی علم رباتیک در گناوه است.گفت: یک نهادها پس از مطالعه و برسی این ربات به او پیشنهاد بورسیه و تحصیل رایگان در دانشگاه دولتی را داد اما وی این پیشنهاد را رد کرده است.

unnamed unnamed

  1. منصور

    آفرین به ایشان. امیدوارم حمایت بشن.

  2. منصور

    آفرین به ایشان. امیدوارم با حمایت آینده موفق رو از ایشان ببینیم

  3. رهام

    الی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر