شما اینجا هستید

اخبار » هنرمند بوشهری نمایش " آواز یوزفین " را درآلمان به روی صحنه می برد
گروه : اخبار

هنرمند بوشهری نمایش ”  آواز یوزفین  ”  را درآلمان به روی صحنه میبرد

نمایش ”  آواز یوزفین  ” به نویسندگی و کارگردانی نیما نعمتی زاده هنرمند تئاتر بوشهر و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد کارگردانی  و بازیگری: الودی بروشیر در آلمان  به روی صحنه می رود .

نیما نعمتی زاده گفت : موضوع نمایش دمام این ساز سحر انگیز  بوشهری است و دمام دراین نمایش نقش محوری را ایفا می کند

وی افزود: ” دمام، سازی کوبه ای است که در بوشهر، از  چوب و پوست بز ساخته می شود. ودر حقیقت، دمام، فراتر از صدا، موسیقی و یک ساز است.

این هنرمند مقیم المان گفت :در گذشته، دمام به عنوان یک رسانه برای ارتباط و رساندن اخبار مهم و گردهمایی های اجتماعی مورد استفاده قرار میگرفته است. امروزه از دمام برای مراسم آیینی و مذهبی استفاده میشود.

نعمتی زاده در خصوص شیوه اجرا و داستان این نمایش گفت:در این تکه ی نمایشی، تکنیکرین (زنی که کارهای فنی انجام میدهد)، بر اساس برنامه ی پیشین، در انتظار رسیدن دمام از ایران (بوشهر) برای تحویل به مشتری است. ناگهان، مشتری، تاریخ را تغییر داده و زودتر سفارشش را میخواهد. تکنیکرین باردار، تصمیم میگیرد، خودش به تنهایی از روی نقشه دمام بسازد. اما مشکل اینجاست که او اهل ایران (بوشهر) نیست. (از طرفی، ممکن است، هر لحظه، نوزادش بدنیا بیاید. و همچنین اینکه، از هیج باید چیزی را بیافریند. چرا که مواد اولیه ای در کار نیست) آیا او موفق میشود؟

وی گفت : نمایشی در کار نیست. ما بازی هم نمیکنیم. چیزی توسط تکنیکر باردار ساخته میشود…

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از :

 صدا پیشگان: رالف پتا، نیما نعمتی زاده و کریشان کریستین

امور صحنه: فلوریان لایس

امور قنی نور و صدا: پتا  لاینن

مشاور کارگردان : الودی بروشیر

این نمایش که تولیدی از کمپانی نمایشی تیف زار بروکن می باشد ، ساعت هشت شب پنجم، ششم و هفتم  سپتامبر دو هزار و سیزده  به روی صحنه می رود .

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر