شما اینجا هستید

اخبار » اعضای بدن جوان گناوه ای به سه بیمار نیازمند اهدا شد
گروه : اخبار

خبر بندر: مسئول بیماری خاص و پیوند معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: خانواده مرحوم ‘فضل الله رستمی’ جوان ۳۰ ساله گناوه ای که در حادثه تصادف مرگ مغزی شده بود اعضای بدن عزیز خود را به بیماران نیازمند پیوند اهدا کردند.

به گزارش خبر بندر؛ دکتر محمد رضا صالحی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بامداد امروز سه عضو بدن مرحوم رستمی شامل دو کلبه وکبد در یک عمل جراحی توسط تیم پزشکان متخصص اعزامی از شیراز در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر برداشت و برای پیوند به سه بیمار نیازمند به شیراز انتقال یافت.
وی اضافه کرد:: این پنجمین اهدای عضو بیماران مرگ مغزی درسال جاری در استان بوشهر است.
صالحی یادآورشد: این جوان ۳۰ ساله ساکن گناوه ۱۰ روز پیش بر اثر تصادف دچار خونریزی مغزی شده بود که پس از تایید مرگ مغزی توسط پزشکان و رضایت خانواده ایثار گر و نوع دوست ایشان اعضای بدن وی توسط متخصصان مربوطه برداشت و جان دوباره ای به سه هموطن دیگر بخشید.
وی گفت: با همکاری و مشارکت مردم نوعدوست استان بوشهر امسال روند اهدای عضو در استان بوشهر رشد بسیار خوبی داشته طوریکه درمدت ۴ ماه امسال حدود دو برابر سال گذشته اهدا عضو صورت گرفته است.
صالحی از فداکاری خانواده مرحوم رستمی تقدیر کرد و از همه رسانه های گروهی و تشکل های مدنی استان بوشهر خواست با تشویق و ترویج و فرهنگ سازی در جامعه زمنیه اهدا عضو بیماران مرگ مغزی استان بوشهر که سالاانه بین ۴۰ تا ۵۰ نفر است را فراهم کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر