شما اینجا هستید

اخبار » آغاز عملیات اجرایی دومین و سومین نیروگاه اتمی بوشهر
گروه : اخبار

خبر بندر: عملیات اجرایی ساخت واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر روز شنبه در آیینی با حضور معاون اول رییس جمهوری آغاز شد.+تصاویر

به گزارش خبر بندر؛دکتر اسحاق جهانگیری در ادامه برنامه های سفر یکروزه خود به استان بوشهر کلنگ ساخت واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه بوشهر را به زمین زد.
گفتنی است امضای قرارداد این پروژه ۲۰ آبان ماه سال ۹۳ انجام شده و زمان آغاز مطالعات مهندسی این طرح نیز ۸ بهمن ماه سال ۹۳ بوده است.
براساس ارزیابی ها و مطالعات انجام شده زمان تحویل واحد ۲ در آذرماه سال ۱۴۰۳ و زمان تحویل واحد ۳ خرداد ماه ۱۴۰۵ خواهد بود.
دکتر جهانگیری قرار است تا دقایقی دیگر در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر به ایراد سخنرانی بپردازد.
با ساخت و راه اندازی این ۲ واحد جدید نیروگاهی، در مجموع یک هزارو ۵۷ مگاوات برق به ظرفیت تولید انرژی کشور اضافه، ۲۲میلیون بشکه نفت صرفه جویی و از تولید ۲۱ میلیون تن گاز گلخانه ای جلوگیری خواهد شد.
معاون اول رییس جمهور قرار است در این سفر علاوه بر بازدید از نیروگاه بوشهر، در جلسه شورای اداری استان که با محوریت اقتصاد مقاومتی برگزار می شود، شرکت کند.
وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری، رییس سازمان انرژی اتمی و قائم مقام وزارت امور خارجه در این سفر معاون اول رییس جمهوری را همراهی می کنند.

۳۳۲۶۸۳۳-۵۳۶۱۸۸۱ ۳۳۲۶۸۳۳-۵۳۶۱۸۸۲ ۳۳۲۶۸۳۳-۵۳۶۱۸۸۴ ۳۳۲۶۸۳۳-۵۳۶۱۸۸۵ ۳۳۲۶۸۳۳-۵۳۶۱۸۸۶ ۳۳۲۶۸۳۳-۵۳۶۱۸۸۷ ۳۳۲۶۸۳۳-۵۳۶۱۸۸۸

منبع: ایرنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر