شما اینجا هستید

اخبار » یاد داشت های دو فعال رسانه ای استان بوشهر خطاب به تاجگردون
گروه : اخبار

خبر بندر: در پی نامه تند تاجگردون نماینده مردم گچساران به مسئولین استان بوشهر و تهدید به ایجاد  کمپین ضد انتقال  آب به استان بوشهر ،دو فعال رسانه ای بوشهر بصورت جداگانه به ایشان جواب داده اند.

سلام آقای تاجگردون

نامه نه چندان دوستانه ی شما را به استاندار و نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم خواندم و شگفت زده شدم از این دیدگاه ضد ملی جنابعالی، وحیرت زده از اینکه زیراین نامه، نام کسی بود که سالها  در بدنه دولت جمهوری اسلامی ایران  و مجلس به عنوان دو قوه مهم کشور سابقه خدمت دارد. هرچه تامل کردم که هدفتان از نوشتن این نامه چه می تواند باشد به نتیجه ای نرسیدم.

در نوشته خود بیان داشته اید  که مسوولان استان بوشهر با اقدامات تحریک آمیز، مانع اشتغال اهالی دیار شما در استان بوشهر شده اند و تهدید کرده اید که اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است، “کمپین ضد انتقال آب” در این منطقه صورت گیرد!!

آقای تاجگردون این ادبیات و این محتوا برای سخنان یک نماینده مجلس بعید است! کسی که قرار است قانونگذار یک کشور با قومیت های مختلف و متنوع باشد چگونه می تواند با این دیدگاه بسته، قانونگذار عادلی باشد!

آقای تاج گردون شما در حالی از تعرض یکی از مسئولین سیاسی استان بوشهر به کارکنان شرکت نفت و بکارگیری نیروهای غیر بومی گله کرده اید؛ که خود شما همین ها را در نامه خود تکرار نموده اید!  البته با ادبیاتی نه چندان مناسب.

آقای تاجگردون با اینکه در نامه خود از ارتباط تنگاتنگ قومی و عشیره‌ای بین مردم استان کهگیلویه و بویراحمد با مردم استان بوشهر سخن به مین آورده اید ولی متاسفانه مشخص است که هیچ آمار رسمی و غیر رسمی از میزان حضور نیروی کار استان متبوع شما در استان ما ندارید و البته بالعکس! که اگر اینچنین بود این نامه را نمی نوشتید.

کاش می دانستید که به مدد روحیه همنوع دوستی مردم دلیر این دو دیار دیرین، نه تنها هیچ مشکلی برای اشتغال  جوانان دو دیار در شهر و دیار دیگری وجود ندارد بلکه همین ارتباط کاری در دو استان باعث پیوندهای  سببی بین خانواده های دواستان و ایجاد بستر مناسب دوستی و ارتباطات فامیلی نیز گردیده است، بطوری که جمعیت نسبتا زیادی از مردم دیار سرسبز کهگلویه وبویراحمد هم اکنون در شهرهای استان بوشهر ساکن هستند وزندگی می کنند

نمونه بارز این همنوع دوستی و نزدیکی مردم، حضور پررنگ  فرزندان دیار شما در بدنه دولتی استان بوشهر به عنوان کارمند، کارشناس، مدیر،کارگرو پیمانکار، می باشد که قابل انکار هم نیست. کاش بعد از خواندن این سطور وقت می کردید تا میزان حضور هم استانی خود را به عنوان مدیرکل ، معاون مدیر کل، قاضی، استاد دانشگاه و… در استان بوشهر رصد می کردید.

در نامه نه چندان دوستانه خود تهدید نموده اید که ممکن است لوله های آب آشامیدنی  که از دیار سبز شما به سوی مرزهای نیلگون خلیج فارس ارسال می شود را ببندید. تعجب می کنم از این ادبیات شما جناب نماینده مجلس! اگر اینگونه باشد که، هرکس می تواند منابع در اختیارش را از مردم نقاط دیگر کشور دریغ کند! مثلا استاندار بوشهر بگوید لوله های نفت و گاز را ببندید! فارسی ها بگویند میوه و تره بار به استان های دیگر ندهید، یا کرمانی های مس و زغال سنگ استخراج شده از کوه هایشان را اجازه ندهند از استان خارج شود یا شمالی ها و بوشهرهای نگذارند کسی دیگر از دریا استفاده کند!

آقای تاجگردون از اینکه شما فردی قوم دوست و دارای دغدغه مردم هستید حرفی نیست، ولی این نشود که از این فضا بخواهید برای اهداف دیگری استفاده کنید.

در پایان باید تاکید کنم پیوند دیرین  مردم دیار اریو برزن بامردمان سرزمین میرمهنا، ابوسعید و ریسعلی  انقدرعمیق و محکم است که هیچ حرکتی نمی تواند گسستی درآن ایجاد کند. انشالله

محمد مظفری فعال رسانه ای /۲۹ شهریور ۹۵

….

محرم، کوثر، آب؟!

جناب آقای تاجگردون نماینده معزز مجلس سلام

مرقومه پر از واژ های محرکتان را خواندم و از اینکه در مسند مقنن مملکت اینگونه سخن رانده اید جای تعجب دارد.

در مظلومیت بوشهری ها سخن بسیار گفته شده و پرداختن به آن تکرار مکررات است. شاید اوج مظلومیت همین جا باشد؛ میان واژ های پر از نیشگون و سیلی دردآور شما وقتی که در آستانه محرم حسینی و عزای خاندان ساقی کوثر، از بستن آب سد کوثر روایت می کنید نمی دانم بیش از این چه بنویسم .

محرم، کوثر، آب؟!

باقی بقایتان

عبدالصمد ابراهیمی

حقوق دان و فعال رسانه و ورزش

 

 

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر