شما اینجا هستید

اخبار » حضور سالمندان دیلمی در جوار گلزار شهدای گمنام
گروه : اخبار

به مناسبت روز جهانی سالمند انجام شد:

حضور سالمندان دیلمی در جوار گلزار شهدای گمنام

دیلم طاهری نیا: به مناسبت روز جهانی سالمند مراسم پرفیض زیارت عاشورا و دعای توسل با حضور جمعی از زنان سالمند و میانسال دیلمی در جوار گلزار شهدای گمنام برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم در این مراسم زنان سالمند ضمن قرائت زیارت عاشورا و دعای توسل در این مکان مقدس با آرمانهای این شهیدان والامقام دفاع مقدس تجدید میثاق کردند و برای شادی روح آنان فاتحه و قران قرائت کردند.

مسئول برنامه سالمندان شبکه بهداشت دیلم در جمع سالمندان گفت:  داشتن وزن مناسب در پیشگیری از بیماری و افزایش سلامتی موثراست و سعی کنید از میوه وسبزیجات تازه ۴ نوبت در روز استفاده کنید.

سیده مریم هاشمی افزود: سالمندان بایستی مصرف حبوبات ،شیر،سایرلبنیات و مرغ و ماهی را در رژیم غذایی فراموش نکنند.

وی بر مصرف حبوباتی مثل عدس، ماش و لوبیا بجای گوشت که برای سلامتی سالمندان مفید است تاکید کرد.

کارشناس برنامه سالمندان دیلم اظهار داشت: سالمندانی که مشکلات دندانی دارند میوه له شده،رنده شده و آب میوه را حتماً در سبد غذایی روزانه مصرف کنند.

هاشمی تصریح کرد: مصرف چند نوع سبزی بیشتر از یک نوع سبزی در روز برای سلامتی سالمندان مفید است.

وی گفت: مصرف روزانه ۲ لیوان شیر یا ماست از پوکی استخوان در دروان سالمندی جلوگیری می کند.

مسئول برنامه ساالمندان شبکه بهداشت ودرمان دیلم در ادامه اذعان داشت: مصرف ۲ بار ماهی در هفته مشکلات فراموشی در سالمندان را کاهش می دهد.

وی به سالمندان توصیه کرد از روغن زیتون به جای سایر روغنهای مایع و نباتی استفاده کنند.

هاشمی اضافه کرد: مصرف زیاد غذاهای پرنمک باعث بالا رفتن فشارخون و برزو سکته های قلبی و مغزی می شود و به سالمندان توصیه کرد از غذاهای کم نمک، پخار پز و کبابی استفاده کنند.

در ادامه این برنامه پمفلت های آموزشی با موضع تغذیه سالم و پوکی استخوان بین سالمندان توزیع شد و از سالمندان دعوت شد جهت انجام مراقبتهای لازم به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

در ادامه کارشناس برنامه سالمندان به سوالات و پرسش های سالمندان در خصوص تغذیه دوره سالمندی پاسخ داد و در پایان نیز از سالمندان پذیرایی شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر