شما اینجا هستید

اخبار » ۳۵ درصد صادرات غیرنفتی کشور از استان بوشهر انجام می‌شود
گروه : اخبار

بندر بوشهر

خبربندر- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: با توجه به نقش مهم استان ساحلی بوشهر در حوزه اقتصاد و بازرگانی بیش از ۳۵ درصد صادرات غیرنفتی کشور از این استان انجام می‌شود.

به گزارش خبربندر، سیدحسین حسینی محمدی ظهر امروز در همایش کارگاه آموزشی روسای ادارات اصناف سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت در بوشهر با بیان اینکه ۳۴ هزار واحد صنفی در استان بوشهر دارای شناسانه و پروانه کسب هستند اظهار داشت: در این استان ۱۱۸ اتحادیه صنفی و ۱۹ اتاق اصناف فعال است.

وی با بیان اینکه ۷۶ درصد اصناف و کسبه استان بوشهر به کارت‌خوان بانکی مجهز هستند افزود:  همه واحدهای صنفی استان بوشهر ملزم به نصب صندوق مکانیزه فروش هستند به این سامانه فروشگاهی مجهز شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه کسب و کار در حال تغییر و تحول است گفت: متناسب با دوره جدید و شرایط پیشرفت فناوری و تجهیزات اینترنتی باید اصناف به امکانات روز مجهز شوند.

حسینی محمدی جایگاه مهم استان بوشهر در حوزه بازرگانی و اقتصادی مهم و تاثیرگذار دانست و افزود: با توجه به نقش مهم استان ساحلی بوشهر در حوزه اقتصاد و بازرگانی بیش از ۳۵ درصد صادرات غیرنفتی کشور از این استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به  برگزاری همایش فصلی و کارگاه‌های آموزشی روسای ادارات اصناف سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت در بوشهر خاطرنشان کرد: در این همایش دو روزه برنامه‌های مهمی اجرا می‌شود که در این همایش ۲ کارگاه تخصصی شامل توانمند‌سازی اصناف تولیدی، برخورد با قاچاق کالا، شفاف‌سازی و روان‌سازی تولیدات داخلی، اصناف صادرات‌گرا با هدف ارتقا تولید کنندگان داخلی برگزار می‌‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ساماندهی اصناف با رویکرد آمایشی را از دیگر برنامه‌های این همایش دانست و افزود: اصلاح نظام تجاری شهرها، نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا، بررسی و تشکیل سامانه مربوط به انتخابات اصناف به صورت الکترونیکی، تشریح مسائل مربوط به سامانه رسیدگی به شکایات، سامانه ثبت و بررسی مصوبات کمیسیون‌های نظارت  در این همایش ساماندهی می‌شود.

منبع: تسنیم

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر