شما اینجا هستید

اخبار » ۱۳۲میلیارد ریال کالای قاچاق در آب‌های بندر کنگان کشف شد
گروه : اخبار

قاچاق

خبربندر- فرمانده دریابانی استان بوشهر گفت: ۱۳۲ میلیاردریال کالای قاچاق در ۲ شناور در آب‌های بندر کنگان توسط ماموران دریابانی استان بوشهر کشف شد.

به گزارش خبربندر، سردار قلندر لشکری عصر امروز در کشف کالای قاچاق در بندر کنگان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عزم دریابانی و دستگاه قضا مبارزه با قاچاقچیان است، اظهار داشت: دریابانی و دستگاه قضایی استان بوشهر عزم خود را برای برخورد قاطع با قاچاقچیان جزم کرده‌اند و تمام آب‌های استان بوشهر تحت رصد دریابانی قرار دارند.

وی با بیان اینکه قاچاق، پیامدهای منفی اجتماعی و اقتصادی در جامعه دارد افزود: برای برخورد با سوءاستفاده‌کنندگان در امر مبادلات مرزی و قاچاقچیان نیاز به عزم ملی دارد که همه دستگاه‌های ذیربط با هماهنگی در این عرصه فعال هستند.

فرمانده دریابانی استان بوشهر با بیان اینکه دریابانی استان بوشهر در امر مبارزه با قاچاق از تجهیزات پیشرفته بهره‌مند است تصریح کرد: در این زمینه ناوگروه‌های شناوری، پاسگاه و پست‌های کنترل مرزی در سواحل استان بوشهر مستقر شده‌اند.

لشکری با بیان اینکه دریابانی در حوزه حفاظت مرزی دریایی، از توانایی بالایی برای حضور در اعماق مختلف دریا برخوردار است افزود: علاوه بر سایت‌های راداری الکترونیکی برای حفاظت و مراقبت از مرزهای دریایی استان بوشهر، شناورهای پرقدرت و تجهیزات مدرن و پیشرفته در این حوزه فعال است.

وی از کشف کالای قاچاق در بندر کنگان خبرداد و افزود: در ۷۲ ساعت گذشته با تلاش ماموران دریابانی بندر کنگان ۱۳۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در ۲ شناور کشف شد.

فرمانده دریابانی استان بوشهر از کشف ۱۲۸ دستگاه لوازم صوتی تصویری در این شناورها خبرداد و گفت: در شناورهای حامل کالای قاچاق علاوه بر کشف محموله‌های صوتی و تصویری، ۶۵۰ کیلوگرم سیر، بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ قلم لوازم بهداشتی و آرایشی و یک‌هزار و ۸۰۰ دست لباس خارجی بدون پروانه گمرکی کشف شد.

لشکری خاطرنشان کرد: در ۲ شناور حامل کالای قاچاق  ۱۲ نفر دستگیر و به مقامات قضایی استان بوشهر تحویل شدند.

وی با بیان اینکه ناوگروه‌های مختلف شناوری  برای برقراری امنیت و برخورد با قاچاقچیان در خلیج فارس فعالیت می‌کنند، گفت: ۹۳۷ کیلومتر مرز دریایی استان بوشهر  تحت پوشش ناوگروه‌های شناوری دریابانی  این استان قرار دارند و تردد تمام شناورها در آبراه مهم و استراتژیک خلیج فارس رصد می‌کنند.

منبع: تسنیم

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر