شما اینجا هستید

اخبار » مشاور وزیر ارشاد: ایثار اجتماعی شهدای شاخص کشور به تصویر کشیده شود
گروه : اخبار

خبربندر- مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران گفت: هنرمندان جوان در عرصه سینما برای تفیهم ایثار اجتماعی به جامعه، باید زندگی اجتماعی شهدای شاخص کشور را بخوبی به تصویر بکشند.

به گزارش خبربندر، سعید الفتی روز یکشنبه درآیین گلباران محل شهادت شهدای خلیج فارس در بوشهر افزود: شهدای شاخص قبل از اینکه فرماندهانی دلاور باشند، فداکارانی در عرصه زندگی اجتماعی بودند.
وی اضافه کرد: برای نمونه شهیدان همت و باکری معلم و شهردار دلسوز و فداکار بودند.
الفتی یادآورشد: جوانان اگر می خواهند در عرصه سینما و بویژه موضوع ایثار و شهادت خوب ایفای نقش کنند باید بتوانند زندگی اجتماعی چنین بزرگانی را بخوبی به تصویر بکشند.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران ادامه داد: هنرمندانی که می خواهد به به وضعیت ایثارگران بپردازند ابتدا باید بدانند که این کار ظرافت خاص خود را می خواهد و نباید در این زمینه افراط و تفریط شود، بلکه باید واقعیت ها را به جامعه ارائه کنند.
وی بیان کرد: یکی از مشکلاتی که همواره در سینمای دفاع مقدس و جنگ تحملی وجود دارد، انعکاس نیافتن جاذبه های آن به شکل ایده آل است که امروز باعث شده توجه به آن به نحو مطلوبی صورت نگیرد.
الفتی یادآور شد: کارگردانان و تهیه کنندگان دلسوزی در سطح کشور داریم که امیدواریم با کمک آنها بتوانیم بخوبی به موضوع ایثار و شهادت بپردازیم.
وی در ارتباط با توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در دولت تدبیر و امید گفت: در دولت یازدهم کارهای صورت گرفته بخوبی نمایان شده و از مهم ترین آنها جشنواره ایثار و رسانه بود که شمار زیادی از جوانان پنج هزار اثر در حوزه ترویج فرهنگ و شهادت به جشنواره ارسال کردند.
وی ادامه داد: از دیگر اولویت های در دست پیگیری نیز موضوع گفتمان فرهنگ حماسه است که این مهم به عنوان غرور ملی جامعه باید از طریق ترویج فرهنگ حماسه در سطح جامعه بخوبی شکل گیرد.
الفتی ادامه داد: در کشور موسیقی و شعر ملی خوبی داریم که می تواند به عنوان نمادی از ارزش های دینی و ملی جامعه باشد.
همزمان با نخستین روز فعالیت پنجاه و ششمین جشنواره سینما جوان که با نام خلیج فارس در بوشهر با حضور شماری از هنرمندان محل شهادت شهدای خلیج فارس بطور نمادین گلباران شد.
همچنین در این آیین ۶ نفر از ایثارگران و رزمندگان انجمن سینمای جوان ایران مورد تجلیل قرار گرفتند.
شهدای خلیج فارس شامل سرداران شهید نادر مهدوی، بیژن گرد، توسلی، مبارکی، شفیعی در سال ۶۶ در نبردی مستقیم و نابرابر با بالگردهای آمریکایی در نزدیکی جزیره فارسی به شهادت رسیدند.

منبع: ایرنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر