شما اینجا هستید

اخبار » نیازمندان ۳۸۰ روستای استان بوشهر صاحب مسکن می‌شوند
گروه : اخبار

مسکن روستایی

خبربندر- مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: با اجرای طرحی مشترک کمیته امداد با سپاه استان بوشهر ساخت یک‌هزار و ۱۲۱ واحد مسکن روستایی در ۳۸۰ روستای استان اجرا شد.

به گزارش خبر بندر، احمد لطفی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر، با بیان اینکه ۲۷ هزار و ۷۰۶ خانواده از خدمات کمیته امداد استان بوشهر بهره‌مند هستند، اظهار داشت: ۷ درصد از جمعیت خانواری استان بوشهر تحت پوشش کمیته امداد است.

وی با بیان اینکه ۴ درصد جمعیت استان بوشهر از خدمات کمیته امداد  استفاده می‌کند، گفت: ۵۳ هزار نفر از جمعیت استان بوشهر تحت پوشش این نهاد حمایتی است که ۶۰ درصد جمعیت تحت پوشش را زنان سرپرست خانواده نیازمند با ۱۵ هزار و ۱۲۹ خانوار تشکیل می‌دهند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر با بیان اینکه بیش از ۱۵ هزار نفر از سالمندان بی بضاعت تحت حمایت کمیته امداد است افزود: توانمندسازی مددجویان مهم‌ترین سیاست‌های کمیته امداد است که در قالب ۱۲ برنامه و بسته ارائه می‌شود.

لطفی با اشاره به اینکه سالانه ۱۰ درصد از افراد توانمند اقتصادی و معیشتی از چرخه حمایتی خارج می‌شوند گفت: اشتغال‌زایی مددجویان از برنامه‌های مهم این نهاد است به‌گونه‌ای که براساس توانمندی و مهارت‌افزایی مددجویان فرصت‌های اشتغال‌زایی به آنها معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال ۴۰۰ نفر از مددجویان کمیته امداد استان بوشهر به مراکز کاریابی استان معرفی شده‌اند گفت: پرداخت وام‌های کم بهره اشتغال از برنامه‌های امسال است که در ۱۱ ماه امسال یک‌هزار و ۵۸۲ نفر از مددجویان ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به مشکل مسکن مددجویان کمیته امداد خاطر‌نشان کرد: ۲۵ درصد از خانوارهای زیر‌پوشش این نهاد از داشتن مسکن و یا مسکن مناسب محروم هستند که تلاش می‌شود در یک دوره ۳ تا ۵ ساله با استفاده از ظرفیت خیران، خانوارها و دولت این مشکل برطرف شود.

لطفی با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ خانواده زیر پوشش این نهاد در ۱۱ ماه امسال از مزایای مسکن در استان بهره مند شدند افزود: با اجرای طرحی مشترک کمیته امداد با سپاه استان بوشهر ساخت یک‌هزار و ۱۲۱ واحد مسکن روستایی در ۳۸۰ روستای استان اجراء شد.

منبع:خبرگزاری تسنیم

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر