شما اینجا هستید

اخبار » رئیس هیات عالی نظارت بوشهر: بینش سیاسی داوطلبان شوراهادر تائید و رد صلاحیت آنها تاثیری ندارد
گروه : اخبار

خبربندر- رئیس هیات عالی نظارت برانتخابات استان بوشهر گفت: به همه داوطلبان نامزدی عضویت در شوراها از طیف های مختلف اطمینان می دهیم که بینش سیاسی آنها در تائید و رد صلاحیت شان هیچ تاثیری ندارد.

به گزارش خبربندر، حجت الاسلام عبدالحمید خدری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: ممکن است رد صلاحیت برخی افراد در طیف های سیاسی مختلف به دلیل محکومیت قطعی آنها انجام شود ولی این ربطی به بینش سیاسی داوطلبان ندارد.
وی اظهار کرد: هر قدر فضا مسموم تر شود، ایمان ما با توکل بر خدا راسخ تر، محکم تر و نسبت به این امانت و حق الناس با حساسیت انجام وظیفه می کنیم.
وی با تاکید براینکه هیچ یک از اعضای هیات نظارت در مراحل مختلف تحت تاثیر شرایط و فضای موجود قرار نمی گیرند بیان کرد: اعضای هیاتهای نظارت هیچ خصومت شخصی با کسی ندارند و در تائید و رد صلاحیت ها تحت تاثیر جوسازی ها وسمپاشی ها قرار نخواهند گرفت.
خدری گفت: درهیات عالی نظارت سه نفر از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی حضور دارند و هیچ تسویه حساب شخصی با کسی ندارند.
وی اظهار کرد: ما دانش آموخته حوزه علمیه و با آموزه های دینی آشنا هستیم وحرمت، حقوق و آبروی اشخاص را فدای اختلاف های شخصی نمی کنیم.
خدری افزود: نهایت تلاش ما این است حقی از کسی ضایع نشود چون این حق داوطلبان است که وارد عرصه شوند و از طرفی این حق افراد صالح است به عنوان کاندیداها خودشان را به مردم عرضه کنند.
وی تاکید کرد: اگر شخص صالحی را بخواهیم از روی سهو رد صلاحیت کنیم حق این فرد ضایع شده و اگر شخص ناصالحی بخواهد وارد این عرصه شود نیزحق مردم ضایع می شود.
خدری افزود: با توجه به استعلام منابع چهارگانه و بررسی پرونده ها بررسی صلاحیت ها انجام می شود.
وی اظهار کرد: منابع چهارگانه تنها استعلام ها را انجام می دهند و نظری در تائید و رد صلاحیت ها ندارند و این هیات نظارت است که براساس قانون برای انجام وظایف خود اقدام می کند.
خدری اظهار کرد: اگر کسی صالح نباشد، در هیچ شرایطی تائید صلاحیت نمی شود و اگرفردی صالح باشد نیز فارغ از فضاها و بینش سیاسی آن شخص تائید صلاحیت می شود.
وی در باره جابه جایی و خرید آرا گفت: براساس قانون با این تخلف برخورد می شود.
خدری در مورد جایگاه شوراهای شهر و روستا بیان کرد: براساس نظر رهبر معظم انقلاب شوراها باید منجر به افزایش اعتماد عمومی مردم وتحکیم پایه های نظام و انقلاب شوند این درحالی است که در برخی شهرستانها وظیفه شوراها تنها انتخاب و استیضاح شهردار تلقی می شود.
وی یادآور شد: این درحالی است شورا وظیفه مدیریت شهری را برعهده دارد و تلاش می شود در کمیسیون شوراهای مجلس این نهاد پس از ۱۸ سال ارتقا و به جایگاه واقعی خود در مدیریت شهری دست یابند.
نماینده مردم شهرستانهای بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این گفت وگو در باره اینکه حضور افراد مختلف ثبت نام افراد مختلف به عنوان داوطلب در انتخابات ریاست جمهوری گفت: حضور برخی افراد با شکلهای مختلف برای ثبت نام و کاندیداتوری ریاست جمهوری سبب تحقیر نظام می شود.
وی یادآور شد: برای اصلاح قانون ثبت نام افراد برای پست ریاست جمهوری اقدام می شود.
خدری گفت: هرچند قانون تصریح کرده که افراد می توانند به عنوان داوطلب انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنند ولی در ادامه قانون مشخصات رجل سیاسی بیان شده ولی می بینیم که افراد مختلفی وارد عرصه می شوند و این امرتحقیر نظام را به دنبال دارد.
نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس، در مورد افزایش تعداد نمایندگان استان در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی گفت: در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی یک نماینده به چهار نماینده استان بوشهر افزوده می شود و مجموع نمایندگان استان به پنج نفر افزایش می یابد.
خدری تاکید کرد: تاکنون حوزه افزایش نماینده در استان بوشهر تعیین نشده است.
دبیر اجرایی هیات نظارت بر انتخابات استان بوشهر گفت: تاکید همه مسئولان نظام مبنی بر احترام به منابع استعلام چهارگانه و حفظ حرمت و آبروی افراد است.
قاسم قائدی افزود: همه کارها و روند بررسی صلاحیت ها براساس قانون انجام می شود و هدف تثبیت قانونمندی و قانونمداری و نفی هرگونه قانون گریزی است.
وی گفت: کسانی که نسبت به رد صلاحیت خود نیز اعتراض دارند می توانند از مراجع قانونی اقدام کنند.

منبع:ایرنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر