شما اینجا هستید

اخبار » ورزشگاه ۱۵هزار نفری بوشهر با حضور وزیر ورزش و جوانان افتتاح شد
گروه : اخبار

خبر بندر:  ورزشگاه ۱۵هزار نفری ‘ سردار شهید نادر مهدوی ‘ عصر دوشنبه در آیینی با حضور وزیر ورزش و جوانان در شهر بوشهر به بهره برداری رسید.

به گزارشخبر بندر، وزیر ورزش و جوانان در این آیین گفت: این ورزشگاه با استانداردهای بین المللی و امکانات کامل مهمترین هدیه دولت یازدهم به مردم استان بوشهر است.
مسعود سلطانی فر افزود: امیدواریم بهره برداری از این استادیوم پایه و زمینه ای برای توسعه و رشد ورزش استان بوشهر باشد و درآینده خبرهای خوبی از ورزش این استان شنیده شود.
وی اضافه کرد: با توجه به وجود استعدادهای قابل توجه در بین نوجوانان و جوانان استان بوشهر در صورتیکه به لحاظ سخت و نرم افزاری امکانات مناسبی برای آموزش آنان تامین شود زمینه ظهور و بروز این استعدادها و خلاقیت ها ایجاد می شود.
وی با اشاره به استعدادهای خوب استان بوشهر در رشته های فوتبال، ورزشهای ساحلی، آبی و میدانی گفت: امیدواریم با برنامه ریزی و مدیریت خوب قدم های اساسی و زیربنایی در این بخش برداشته شود.
سلطانی فر گفت: ساخت ۲۵۰ زمین مینی فوتبال در مناطق روستایی و محروم باچمن مصنوعی از مهمترین اقدامهای انجام شده در استان بوشهر در دولت یازدهم است.
وی بیان کرد: وجود ورزشگاه ۱۵هزار نفری و احداث مرکز بزرگ ورزشهای بین المللی آبی در استان بوشهر می تواند این استان را ره کانون بزرگ ورزشهای آبی و ساحلی کشور و حضور تیم ها، مسابقه ها و رویدادهای بزرگ تبدیل کند.
سلطانی فر افزود: میزبانی مسابقه های مختلف ورزشی علاوه بر رشد ورزش استان بوشهر و کشور باعث رونق اقتصادی وایجاد اشتغال در این استان می شود.

** امروز می توان گفت حل ورزش کشور خوب است
وی اظهار کرد: امروز با تحول های صورت گرفته بدون توجه به حاشیه ها به ورزش و جوانان پرداخته شده است.
سلطانی فر افزود: در این شرایط می توان اعلام کرد که حال ورزش کشور به نسبت گذشته خوب است.
وی اظهار کرد: کشور در رشته های مختلف ورزشی نتایج استثنایی، تاریخی، خیره کننده و منحصر به فردی داشته است.
وزیر ورزش و جوانان گفت: امروز مفتخریم که برای نخستین بار همه رده های سنی در رشته های فوتبال و والیبال به مسابقه های جهانی صعود کردند.
سلطانی فر افزود: تنها تیم ملی فوتبال بزرگسالان است که از سه بازی باقی مانده اگر یک بازی را ببرد، بدون حرف و بحث به مسابقه های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ صعود می کند.

** میزبانی ۶۶ مسابقات ورزشی بین المللی پس از برجام
وی یادآور شد: پس از اجرای برجام توانستیم ۶۶ میزبانی بین المللی را در کشور داشته باشیم که این دستاوردی بزرگ برای ورزش کشور به شمار می رود.
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در مسابقه های مختلف دستاوردهای بزرگی بدست آمده است گفت: امروز ورزشکاران ایرانی دربازیهای کشورهای اسلامی پشت سرهم مدال می آورند.
وی قهرمانی در رشته کشتی آزاد در کرمانشاه، شطرنج بانوان جهان برای نخستین بار در تهران با حضور ۶۳ شطرنج باز نخبه دنیا، مسابقات دو بزرگ بین المللی پارس، رقابت های امیدهای والیبال قهرمانی آسیا در اردبیل، کسب مقام سومی تیم فوتبال ساحلی و مقام سومی دنیا در رشته فوتسال از جمله افتخارهای کسب شده است.

** تکمیل ۴۰ طرح نیمه تمام ورزشی در دولت یازدهم در بوشهر
مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: عملیات اجرایی استادیوم ۱۵ هزار نفری ( شهید نادر مهدوی) بوشهر از سال ۸۴ آغاز و تا سال۹۲ پیشرفت فیزیکی آن کمتر از ۵۰ درصد بود که با تخصیص اعتبار مناسب این پروژه مهم تکمیل شد.
احمد بهروزیان فر افزود: در سفر دی ماه سال ۹۳ رئیس جمهوری به این استان ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این پروژه ورزشی اختصاص یافت.
وی بیان کرد: در مجموع برای احداث این استادیوم ۳۶۰ میلیارد ریال از اعتبارات ملی و ۱۲۰ میلیارد ریال از اعتبارات استانی هزینه شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر افزود: ساختمان اداری، چهار رختکن، اتاق مربیان و داوران، اتاق رادیو، تلویزیون و خبرنگاران، جایگاه ویژه مسئولان، جایگاه وی. آی. پی، اورژانس، حراست، آتش نشانی، سرویس‌های بهداشتی در هرطبقه از جمله امکانات این ورزشگاه است.
بهروزیان فر افزود: ۱۰ هزار متر مربع زمین چمن اصلی، پیست تارتان هشت خطه، چاله‌های پرش به متراژ پنج هزار و ۴۰۰ مترمربع، چهاردکل روشنایی، ۳۷ هزار مترمربع فضای پارکینگی، هفت هزار متر مربع فضای سبز، چهار مخزن زمینی و هوایی و تاسیسات مکانیکی از دیگر امکانات ورزشگاه یاد شده است.
وی یادآور شد: فضای زمین ورزشگاه ۱۵ هزار نفری بوشهر ۱۸۰ هزار متر مربع، فضای سرپوشیده این ورزشگاه ۶‌هزار و ۹۸۱ مترمربع و فضای روباز ورزشی آن ۱۲۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع است.
بهروزیان فر گفت: پیست بین‌المللی اسکیت بوشهر (واقع در استادیوم شهید مهدوی) بعد از پیست ورزشگاه آزادی دومین پیست دارای استاندارد بین‌المللی اسکیت در کشور است.
وی یادآور شد: این پیست سه خطه در ابعاد ۲ هزار، چهار هزار و ۲ هزار متر به همراه پیست حرکات نمایشی در ورزشگاه احداث شده است.
بهروزیان فر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سال ۹۲، ۸۰ طرح ورزشی نیمه تمام در استان بوشهر بوشهر وجود داشت که تکمیل آنها نیازمند ۷۶۰ میلیارد ریال اعتبار بود.
وی گفت: از این شمار هم اکنون ۴۰ طرح به بهره برداری رسیده و ۱۹ طرح نیز تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

منبع: ایرنا

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر