شما اینجا هستید

اخبار » رئیس جهاد کشاورزی بوشهر: بنگاه های فعال کشاورزی نسبت به پذیرش کارورز اقدام کنند
گروه : اخبار

خبربندر- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: بنگاه های اقتصادی خصوصی و تعاونی فعال در بخش کشاورزی می توانند با ثبت نام در سامانه https//karvarzi.mcls.gov.ir نسبت به پذیرش کارورز اقدام کنند.

به گزارش خبربندر، محمدتقی منوچهری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: هدف اصلی از اجرای این طرح ایجاد انگیزه کار آفرینی و کسب و کار، ارتقای اخلاق و صلاحیت حرفه ای دردانش آموختگان و فراهم کردن زمینه انتقال دانش از دانش آموخته به بنگاه اقتصادی است.
منوچهری با بیان اینکه دولت کمک هزینه آموزشی به کارورزان را پرداخت می کند اظهار کرد: با حمایت دولت در قالب قرارداد با یکی از شرکت های بیمه گر مورد تائید بیمه مرکزی کشور بیمه مسئولیت مدنی می شوند.
وی گفت: واحد های پذیرنده دارای مجوز فعالیت از مجموعه جهاد کشاورزی پس از گرفتن مجوز از سازمان آموزش فنی و حرفه ای یا اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به ازای هر ۲ نفر شاغل بیمه شده مجاز به پذیرش یک نفر کارورز هستند.
منوچهری گفت: واحد پذیرنده ای که دارای پروانه کسب است باید یکسال از تاریخ صدور آن گذشته باشد.
وی اظهار کرد: طول دوره کارورزی بین ۴ تا ۶ ماه متناسب با ظرفیت بنگاه و استانداردهای آموزشی مهارت تعیین شده است اما در برخی فعالیت های مستقر در مناطق محروم و کمتر برخوردار تا ۹ ماه نیز قابل افزایش است.
منوچهری گفت: واحد های پذیرنده در صورت بکارگیری و جذب کارورزان مقطع کارشناسی و بالاتر، از مزایای پرداخت ۱۰۰ درصد حق بیمه سهم کارفرما از سوی دولت به مدت ۲ سال بهره مند می شوند.

منبع:ایرنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر