شما اینجا هستید

اخبار » طرح مکمل آهن یاری و ویتامین دی در مدارس گناوه اجرایی شد
گروه : اخبار

خبرگزاری بندر : طرح مکمل آهن یاری و ویتامین دی در مدارس شهرسان گناوه روز سه شنبه در آیینی باحضور مسئولان و خانواده های دانش آموزان اجرایی شد.

به گزارش ایرنا، معاون بهداشتی شبکه بهداشت ودرمان گناوه در این آیین افزود: وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی توجه ویژه ای بر امر پیشگیری و بهداشت دارد و بر این اساس گروه های در معرض خطر بیش از پیش مدنظر قرار دارند.
علیرضا یوسفی افزود: با مصرف این مکمل ها، از مبتلاشدن دانش آموزان به بیماری هایی مانند کم خونی و پوکی استخوان که بیشتر در سنین میان سالی خود را نشان می دهد، پیشگیری می شود.
وی اضافه کرد: نوجوانان بدلیل قرارگرفتن در سن جهش رشدی نیاز به استفاده از ریز مغزی ها و ویتامین ها بویژه مکمل ویتامین دی و آهن دارند.
مسئول واحد تغذیه شبکه بهداشت ودرمان گناوه به علائم کم خونی اشاره کرد و گفت: احساس سستی، خستگی، سرگیجه، ابتلای مکرر به بیماری های ویروسی نظیر سرما خوردگی و سوزن سوزن شدن دست و پا از عمده ترین علائم کم خونی یا فقر آهن است.
اسماء صیادنیک افزود: اسفناج، حبوبات، جگر، زرده تخم مرغ، میوه های خشک بویژه زردآلو و دانه های روغنی از مهمترین منابع تامین آهن برای بدن هستند.
وی بیان کرد: قرص آهن به صورت هفتگی و به مدت چهار ماه تنها در مدارس دخترانه و ویتامین دی به مدت ۹ماه در مدارس دخترانه و پسرانه متوسطه اول و دوم توزیع می شود.
صیادنی با اشاره به اینکه ویتامین دی سبب رشد و استحکام دندان و استخوان می شود و از بیماری های غیر واگیر از جمله دیابت، انواع سرطان ها، بیماری های قلبی – عروقی، ام اس و آلرژی جلوگیری می کند، افزود: زرده تخم مرغ، روغن کبد ماهی، ماهی های چرب مثل سالمون، شیر، لبنیات و قارچ از مهم ترین منابع تامین ویتامین دی هستند.
در این آیین ، والدین دانش آموزان با پهن کردن سفره صبحانه سالم و استفاده از مواد غذایی دارای منابع ویتامین D و آهن بر امر تغذیه سالم تاکید کردند.

منبع ایرنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر