شما اینجا هستید

اخبار » استاندار بوشهر:تحقق اقتصاد مقاومتی اولویت کاری من است
گروه : اخبار

خبر بندر: استاندار بوشهر گفت: در دوران خدمتم در مسئولیت استانداری بوشهر، رهنمود های رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی و تاکیدهای رئیس جمهوری را نصب العین وظایف خود قرار خواهم داد.

به گزارشخبر بندر: عبدالکریم گراوند روز سه شنبه در آیین تکریم و معارفه استانداران سابق و جدید بوشهر افزود: در این ارتبط از همه ظرفیت های استان بوشهر استفاده و نهایت تلاش خود را برای پیشرفت و اعتلای این استان بکار می گیرم.
گراوند یادآور شد: استان بوشهر در بسیاری از حوزه ها دارای ظرفیت های بالقوه و منحصر به فرد است که عسلویه پایتخت انرژی کشور با سرمایه گذاری بیش از ۷۰ میلیارد دلار از جمله انهاست.
وی ادامه داد: در مدت کمتر از یک سالی که در مسئولیت معاونت سیاسی استانداری بوشهر بودم مورد لطف و محبت مردم این استان قرر گرفتم که این امر سنگینی بار مسئولیتم در سمت استاندار را دو چندان کرده است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این آیین گفت: با توجه به سهم استان بوشهر در تامین اعتبارات ملی، دولت و نظام نیز باید به این استان نگاه ملی و ویژه ای داشته باشند.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: سهم استان بوشهر در درآمد های ملی در بخش های نفت، گاز، پتروشیمی، گمرکات و شیلات فوق العاده بالاست اما بهره این استان از این درآمدها اندک است.
وی اضافه کرد همه استان بوشهر در خدمت نظام هستند و در آن نگاه منطقه ای دیده نمی شود.
امام جمعه بوشهر با تاکید بر توجه به پیوست های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و صنایع مختلف بیان کرد: انتظار داریم صنایع مختلف در استان توسط وزارتخانه های خود قبل از ایجاد صنایع به این پیوست ها توجه داشته باشند.
وی ادامه داد: مناسبت نیست در استانی که گنج ایران است درصد بالایی از جمعیت آن زیر خطر فقر باشند و می طلبد در بهره گیری از این ظرفیت ها به نفع استان نگاه جدیدی بر استان حاکم شود.
صفایی بوشهری خطاب به استاندار جدید بوشهر گفت: این استان برای حرکت و ترقی نیازمند نگاه جامع است.
استاندار سابق بوشهر نیز گفت: در مدت کمتر از چهار سال مسئولیت استانداری بوشهر همه توان و آبروی خود را برای خدمت به مردم استان به کار گرفتم و هیچ یک از مشکلات و ناملایمات مرا مایوس نکرد.
مصطفی سالاری با بیان اینکه در این مدت جز راست و با زبان تکریم با مردم این استان سخن نگفتم و
بالاترین سرمایه اجتماعی که در این مدت به دست آوردم رضایت مردم بود و مردم را همواره به عنوان کارفرمای خود می دانستم.
وی، حل مشکل ۴۰ ساله مردم روستاهای هلیله و بندرگاه که در جوار نیروگاه اتمی بوشهر قرار دارند، افزایش معافیت ملوانی، تعیین تکلیف کالاهای همراه ملوان، احداث ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه، گازرسانی به شهرها و روستاها، توسعه اماکن ورزشی، مدرسه سازی و طرح تحول کشاورزی را از جمله موفقیت های خود در استان بوشهر معرفی کرد.
وی یادآور شد: با این وجود کاهش تلفات جاده ای و ارتقای رتبه کنکور استان از ۲۰ به ۱۶ را از مهمترین توفیقات خود در استان بوشهر می دانم.
سالاری بر ادامه طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان و حمایت از استاندار جدید را مورد تاکید قرار داد.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور روز سه شنبه با حضور در نشست شورای اداری استان بوشهر، از خدمات و فعالیت های مصطفی سالاری استاندار سابق بوشهر تکریم و تقدیر و عبدالکریم گراوند را به عنوان استاندار جدید این استان معرفی کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر