شما اینجا هستید

اخبار » بازدید مدیر کل امور اجتماعی استانداری بوشهر از نمایشگاه تن پوش های عاشورایی
گروه : اخبار , ویژه

 

خبر بندر: دکتر برزگرزاده مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر  از نمایشگاه تن پوش های عاشورایی که به همت موسسه نیمدری سبز در محل کافه حاج رییس بوشهر برگزار شده بود دیدن کردند.

به گزارش خبر بندر؛دکتر عباس برزگرزاده مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر  در بازدید از نمایشگاه تن پوش های عاشورایی  که به همت موسسه فرهنگی و هنری نیمدری سبز و توسط دو بانوی هنرمند گناوه ای  خانم ها هانیه شهمرادی و آمنه فروردین برگزار شده است گفت: امروز بیش از همیشه فضای فرهنگی ما نیاز به فعالیت  سازمان های مردم نهاد در حوزه های فرهنگی دارد.

برزگرزاده با اشاره به اهمیت مد در طراحی لباس در دنیای امروز، تولید البسه با تاکیدبر حفظ و تقویت هویت فرهنگی ایرانی- اسلامی را امری ضروری  دانست.

وی با اشاره به اینکه  فرهنگ ایرانی به عنوان فرهنگی پیشرو تنوع بسیار زیادی را در خصوص لباس گروههای مختلف اجتماعی داشته است، خواستار توجه جدی طراحان لباس به تنوع پوششی در اقوام مختلف ایرانی شد.

در این بازدید  محمد مظفری مدیرعامل موسسه نیمدری سبز با تشریح مراحل برگزاری این نمایشگاه گفت:به علت غفلت ما در حوزه لباس و فرهنگ پوشش متاسفانه بسیاری از الگوهای  پوششی ما از خارج از کشور معرفی شده که هیچ سنخیتی با فرهنگ ایرانی و اسلامی ندارد.

مظفری سازمان های مردم نهاد را به لحاظ ارتباط موثر با بطن جامعه و آشنایی با حوزه های فرهنگی بستر مناسبی برای بازیابی فرهنگ پوشش و لباس در جامعه دانست و خواستار توجه جدی سازمان های مردم نهاد به این موضوع شد.

در این دیدار خانم آمنه فروردین یکی از طراحان لباس و از برگزارکنندگان نمایشگاه تن پوش های عاشورایی با اشاره عدم حمایت از طراحان مد در استان خواستار توجه جدی به این هنربرای ارائه و تولید کالاهایی با شاخصه های ایرانی شد.

نمایشگاه تن پوش های عاشورایی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر