شما اینجا هستید

اخبار » هفته کتاب جمهوری اسلامی از بوشهر آغاز شد
گروه : اخبار

خبر بندر: بیست و پنجمین هفته کتاب جمهوری اسلامی روز یکشنبه در آیینی با حضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ساحل خلیج فارس در بوشهر پایتخت کتاب ایران آغاز شد.

به گزارش خبر بندر:  معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز یکشنبه در این آیین که با نواختن زنگ کتاب در دبیرستان فرزانگان بوشهر آغاز شد گفت: کتاب تجربه ها و دانایی گذشتگان به نسل حاضر منتقل می کند.
محسن جوادی افزود: با کتاب می توان تجربه دیگران را به تجربه خود بیافزائیم و ازآنها برای آینده بهره ببریم.
وی با تاکید بر انتقال دانایی اظهار کرد: کتاب احساس درد، رنج، شادی، نگرش ها، تجربه های علمی و زیستی دیگران را منتقل و زمینه انجام کار و حیات اخلاقی در جامعه فراهم می کند.
جوادی با اشاره به تدریس کتابهای متعدد دانشمندان ایرانی در دانشگاههای سراسر جهان گفت: انتظار می رود با توجه به سابقه تاریخی این سرزمین کتابهای جدید نیز به جایگاه کتابهای دانشمندان کهن این دیار برسند.
وی تاکید کرد: کتاب و نوشتن این امکان را می دهد که خلاقیت فرد نظم خاصی پیدا کند و اندیشه منطقی مرهون نوشتن است.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کسی تنها با خواندن، نویسنده نمی شود بلکه در کنار خواندن، باید نوشتن را نیز آموخت.
وی با تاکید بر بخشش دانایی اضافه کرد: باید بیاموزیم بسیاری ازمحبت ها را با کتاب نشان دهیم.
جوادی گفت: هرچند امروز خواندن کتاب همواره با چالش ها و رقیب هایی از جمله فضای مجازی و سایر تفریح های دیگر همراه است ولی هیچ یک از این موارد جای مطالعه کتاب را نمی گیرد.
وی نبود کتاب خوب، دسترسی نیافتن به کتاب و نبود فضا و مکان مناسب برای کتاب را از جمله مشکلات موجود معرفی کرد و افزود: برای رسیدن به موفقیت باید این مشکلات را برطرف و زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در کشور نهادینه کرد.
جوادی با تاکید براینکه در هر منطقه ای مقوله کتاب فرق می کند اظهار کرد: اعضای باشگاههای کتابخوان چالش ها و پیشنهادهای خود در باره برطرف کردن مشکلات موجود در بخش کتاب و کتابخوانی را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: امسال بیست و پنجمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی از پایتخت کتاب کشور آغاز می شود.
حمیده ماحوزی افزود: چند سالی است که با طرح پایتخت کتاب شور و نشاط خاصی در کشور در بحث کتاب و کتابخوانی فراهم شده است.
وی بیان کرد: بوشهر با داشتن مدرسه ۱۱۰ ساله سعادت، چاپخانه های قدیمی، اولین روزنامه های چاپی از جمله استان های فرهنگی کشور به حساب می آید.
ماحوزی در مورد شهر بوشهر به عنوان پایتخت کتاب کشور گفت: در قالب طرح پایتخت کتاب ۳۲ برنامه تدوین شده است که تاکنون ۷۰ درصد آن اجرایی شده و تلاش می شود ۱۰۰ درصد برنامه ها تا پایان سال عملیاتی شوند.
وی یادآور شد: برنامه کتاب و کتابخوانی تنها منحصر به یک هفته خاص نیست بلکه باید این فرهنگ در کل زندگی نهادینه شود.
ماحوزی اظهار کرد: تلاش می شود در قالب نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی آگاهی و دانایی به جامعه ارزانی داده شود.
در این آئین زنگ کتاب با حضور مسئولان در بوشهر نواخته شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر