شما اینجا هستید

اخبار » برپایی آیین سرصفری و تجلیل از پیرغلامان در گناوه
گروه : اخبار

خبر بندر: آیین سر صفری(وداع با ماه محرم و صفر) به همراه تجلیل از چهار پیرغلام حسینی یکشنبه شب در گناوه به همت هیات متوسلین زینب کبری (س) در حسینیه حضرت زینب(س) کوی عبدامام باحضور هیات های مذهبی و مسئولان برگزارشد.

به گزارش خبر بندر مسئول هیات متوسلین زینب کبری (س) گناوه در این آیین گفت: سر صفری از جمله مناسبت های آیینی مذهبی است که در آخرین روز از ماه صفر دراین مکان مذهبی چندین سال است احیا و برگزار می شود.
محمد مظفری افزود: خادمان اهل بیت (ع) همه عمر خود را برای توسعه فرهنگ دینی گذاشتند و باید به عنون الگو به نسل جدید معرفی شوند.
وی اظهارکرد: ارتباط بین اهل بیت (ع) و بطن جامعه مستلزم وجود انسان هایی است که خود را وقف توسعه فرهنگ عاشورا می کنند.
وی گفت: پیرغلامانی که در این آیین تجلیل می شوند در منزل و محلات زندگی خود خیمه و مجلس عزای حسینی را برپا و زنده نگه داشتند و باید قدردان این عزیزان باشیم.

وی اضافه کرد: حاج الله کرم مظفری از ذاکرین وقاریان مطرح گناوه که بیش از نیم قرن است به عنوان بانی در محله عبدامام گناوه در خدمت تبلیغ فرهنگ عاشورا است.حاج محمد کریم امینی بانی هیات زنجیر زنی نوروزآباد برای اولین بار دسته زنجیر زنی را چند دهه قبل در گناوه راه‌اندازی کرده و تا کنون این خدمت ادامه داشته است. کربلایی خلیل مومنی از ذاکرین قدیمی محله سرخور گناوه که بیش از نیم قرن است منزل پدری‌اش و منزل شخصی خودش میزبان سوگواران ابا عبدالله است و زندگی خود را وقف خدمت به اهل بیت کرده است وحاج نادر منظم از نوحه خوانان قدیمی گناوه که در حسینیه امام زاده گناوه در ایام محرم وصفر ودر مراسم سوگواری اهل بیت به عنوان ذاکر اهل بیت خدمت کرده است. پیرغلامانی بودند که از ایشان دراین مراسم تجلیل شدند.

عکس ها از محمد فرخی نیا

    


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر