شما اینجا هستید

اخبار » رونمایی از کتاب تا بیکران دریا
گروه : اخبار

 

خبر بندر: رونمایی از جدیدترین کتاب محمد مظفری با حضور علاقمندان کتاب و تئاتر در بوشهر انجام شد.

به گزارش خبر بندر؛محمد مظفری نویسنده  هم استانی در آیین رونمایی از کتاب تا بیکران دریا گفت:این مجموعه شامل شش نمایش در حوزه دفاع مقدس است که با حمایت سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر به چاپ رسیده است.

وی افزود:این نمایش ها در حوزه فضای باز ونمایش خیابانی است وطی سالهای گذشته در سراسر استان  بوشهر و کشور توسط خودم اجرا شده. وحالا با چاپ این مجموعه، نمایشنامه ها در اختیار دیگر علاقمندان قرار خواهد گرفت.

این نویسنده با اشاره به لزوم توجه بیشتر به نمایش های بیرونی وخیابانی گفت:تاتر خیابانی به عنوان تاتر اجتماعی وشفاف می تواند در توسعه فرهنگ عمومی؛حقوق شهروندی وآموزش شهروندان کمک زیادی  به توسعه فرهنگی جامعه انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه جنگ‌ودفاع مقدس پر است از قصه هایی که قابلیت تبدیل شدن به نمایش وفیلم را دارند افزود: سازمان های فرهنگی باید حضورشان در بطن جامعه پررنگ تر باشد

این پژوهشگر حوزه نمایش با اشاره به اینکه شخصیت بیشتر نمایش های این مجموعه مادران شهدا هستند. دراین مجموعه به سرداران شهید استان بوشهر نگاه ویژه شده است.

مصطفی مردانی مسول سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر نیز  در مراسم رونمایی از ا کتاب تا بیکران دریا گفت:هدف مادر سازمان بسیج هنرمندان حمایت از تولید آثار فاخر است. وامروز خرسندیم که یک اثر فاخر را در حوزه تئاتر در قالب کتاب به جامعه و علاقمندان عرضه می کنیم

وی با اشاره به اینکه اجرای نمایش های بیرونی در حوزه ایثار٬شهادت ودفاع مقدس در استان مورد استقبال قرار گرفته افزود:هدف ما تولید آثار فاخر در حوزه نمایش های بیرونی و اجرای عمومی آنها است.

مردانی با اعلام اینکه در حوزه نمایش های بیرونی وخیابانی تا کنون مجموعه نمایشنامه مستقلی در کشور نداشته ایم. افزود:  چاپ کتاب تا بیکران دریا نوشته محمد مظفری تجربه ای تازه درحوزه نمایش بیرونی  بخصوص در چاپ نمایشنامه خیابانی است

در این مراسم علاوه بر سیروس همتی هنرمند برجسته تئاتر و سینمای ، احسان عبدی پور فیلمساز مطرح کشور؛ جهانشیر یاراحمدی، حیدر مظفری،استاد ایرانی ، عبدالکریم نیسنی و تعدادی  دیگر از هنرمندان دیگر استان حضور داشتند  ضمن اینکه اجرای برنامه توسط علی بحرانی گوینده خوش صدای رادیو انجام شد و احمد قربانی و ناهید ثناگو دو نمایشنامه از این مجموعه را نمایشنامه خوانی کردند.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر