شما اینجا هستید

اخبار » ۲ دانش آموز بوشهری در مسابقات جهانی یوسی مس مالزی خوش درخشیدند
گروه : اخبار

خبر بندر: دبیر اجرایی طرح یوسی مس در استان بوشهر گفت: ۲ دانش آموز بوشهری در مسابقات جهانی یوسی مس(محاسبات ذهنی چرتکه ای) مالزی خوش درخشیدند.

به گزارش خبر بندر؛ علی اسکندری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مسابقات باشرکت ۲ هزار و ۲۰۰ شرکت کننده از ۳۵ کشور جهان در کوالالامپور برگزار شد که ۲ نفر از ۱۶۶ شرکت کننده ایرانی آن از استان بوشهر بودند.
وی بیان کرد: ‘امیرحسین مردانی’ دانش آموز کلاس پنجم مدرسه ابن سینا شهر عالی شهر در سطح چهار به مقام نخست دست یافت و ‘بیتا افروغ’ نیز دانش آموز کلاس هفتم مدرسه طوبی منطقه بیدخون شهرستان عسلویه به مقام دوم سطح چهارم مسابقات دست یافت.
اسکندری با بیان اینکه آموزشگاه نواندیشان مجری اجرا طرح یوسی مس در استان بوشهر است اظهار داشت: در مسابقات استانی یوسی مس ۱۳ دانش آموز حائز شرایط حضور در مسابقات کشوری و از این شمار چهار نفر موفق به کسب مجوز لازم برای حضور در مسابقات جهانی شدند.
وی در ارتباط با طرح توسعه محاسبات ذهنی در کودکان گفت: این طرح برنامه ای مدرن برای رشد محاسبات کودکان با استفاده از چرتکه به عنوان یک اثر کهن و باستانی است.
اسکندری ادامه داد: در محاسبه ها به شیوه کنونی تنها نیمکره چپ مغز قادر به فعالیت است که با طرح توسعه محاسبه های ذهنی نیمکره راست نیز تصاویر را ذخیره می کند.
وی گفت: با ادغام ناشی از فعالیت دو نیم کره راست و چپ مغز است که کودکان می توانند سریع تر به محاسبه های مطرح شده برای آنها پاسخ دهند.
طرح توسعه ذهنی و محاسبه ذهنی با استفاده از چرتکه یک برنامه منحصر به فرد برای رشد کودکان است که در سال ۱۹۹۳ توسط دکتر دینو ونگ درکشور مالزی ابداع شد.
این برنامه با استفاده از یک سیستم نوآورانه، محاسبه با بکارگیری چرتکه سبب توسعه کل مغز (نیمکره چپ و نیمکره راست) بطور همزمان می‌شود.
با یادگیری انجام محاسبه ذهنی به سرعت و دقت، دانش‌آموزان در سنین بین ۵ تا ۱۳ سال ظرفیت ذهن خود را توسعه می‌دهند که این سبب بهبود مهارت‌هایی نظیر مدیریت زمان، تمرکز و توانایی حل مساله می‌شود که درموفقیت آنها در همه رشته‌ها و زندگی روزمره نقش اساسی دارد.
این برنامه دارای ۱۰ سطح برای دانش آموزان ۸ تا ۱۳ سال و ۱۳ ترم برای دانش آموزان ۵ تا ۷ سال است، هر سطح به صورت میانگین ۱۲ تا ۱۶ جلسه ۲ساعته در هفته است که حدود ۹۰ تا ۱۰۵روز به طول می‌انجامد برنامه یوسی مس نه تنها منجر به ایجاد اعتماد به نفس و تسلط در ریاضیات می‌شود، بلکه با ایجاد یک چهارچوب زیربنایی سبب توسعه مهارت‌های مورد نیاز یادگیری در مدرسه و زندگی روزمره کودکان می‌شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر