شما اینجا هستید

اخبار » ۲۵ هزار نفر در کشور منتظر پیوند عضو هستند
گروه : اخبار

خبر بندر: معاون بهداشت وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جشن نفس گفت: هر فردی که دچار مرگ مغزی می‌شود بین یک تا هشت عضو قابل پیوند دارد که می‌تواند به افراد نیازمند عضو اهدا کند.

به گزارش  خبر بندر، علیرضا رئیسی صبح دوشنبه در مراسم تجلیل از اهداکنندگان عضو در دشتستان اظهار داشت: هر فردی که دچار مرگ مغزی می‌شود بین یک تا هشت عضو قابل پیوند دارد که می‌تواند به افراد نیازمند عضو اهدا کند.

وی خاطرنشان کرد: ۲۵ هزار نفر در سطح کشور در انتظار پیوند عضو هستند که هر سه ساعت یک نفر از آن‌ها به دلیل نرسیدن عضو مورد نیاز فوت می‌کند. سالانه هشت هزار مرگ مغزی در کشور اتفاق می‌افتد که اعضای بدن ۳ هزار و ۵۰۰ نفر آنها قابل پیوند است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت بیان داشت: ایران در زمینه اهدا عضو در منطقه و در تمام دنیا پیشرو بوده و توانایی‌های زیادی دارد ولی با این وجود باید به سمت ارتقاء سطح سلامت جامعه برویم.

رئیسی گفت: امید است که با فرهنگ‌سازی در خصوص اهدا عضو و آگاهی مردم از این عمل خیرخواهانه و خداپسندانه بتوانیم شاهد باشیم که تمامی افرادی که در انتظار پیوند هستند در سلامت کامل به آغوش خانواده‌های خود بازگردند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۵ خانواده بوشهری اعضای عزیزان خود را اهدا کرده‌اند افزود: بخشیدن عضو فرزندان و نزدیکان کاری بسیار ارزشمند بوده از این رو ایثار شما قابل تقدیر است.

مشوق عمل نیک اهدای عضو باشیم

حجت‌الاسلام حسن مصلح امام‌جمعه برازجان ضمن تقدیر و تشکر از خانواده‌هایی که اهدای عضو کرده‌اند گفت: اهدای عضو بالاترین خیر و نیکی است که خداوند می‌فرماید هرگز انسان به بالاترین خیر و خوبی نمی‌رسد مگر اینکه از چیزی که دوست دارد ببخشد.

وی تصریح کرد: تمام خیرات و حسناتی که گیرنده عضو انجام می‌دهد اهداکننده و خانواده وی نیز در آن شریک هستند.

حجت‌الاسلام مصلح ادامه داد: خداوند می‌فرماید هر کس یک نفر را احیا کند موجب نجات یک فرد شود گویی جامعه را نجات بخشیده است.

وی افزود: همیشه و در همه‌جا از این عمل نیک حمایت کرده‌ و در همین راستا در منازل این عزیزان نیز حضور یافته و از عمل نیک آنان قدردانی کرده‌ایم.

امام‌جمعه برازجان تاکید کرد: امیدوارم این امر خیر روزبه‌روز بیشتر اشاعه یابد، همچنین این همایش‌ها و تجمع‌ها نیز می‌تواند کمک کند تا سالانه شاهد بهبود آمار اهدای عضو و نجات جان بیماران بیشتری باشیم.

جشن نفس جشن زندگی است

فرماندار شهرستان دشتستان گفت: جشن نفس، جشن زندگی است و بسیار خرسندم که توفیق یافته در این جشن شرکت کنم و از خانواده‌های معظم اهداکننده عضو تقدیر کنم.

ارسالان زارع ضمن تقدیر از ایثار کسانی که قلبشان همچنان می‌تپد عنوان کرد: آرزو می‌کنم هرسال نسبت به سال قبل تعداد بیماران مرگ مغزی‌ کشورمان کمتر شود.

وی تصریح کرد: تحقق این آرزو که قطعا آرزوی همه مردم عزیز کشورمان است یک عزم ملی می‌طلبد تا ان‌شاءالله با تقویت زیرساخت‌ها، امکانات و ارتقای سطح دانش و آگاهی‌های عمومی بستر آن فراهم شود./ مهر

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر