شما اینجا هستید

اخبار » ابتکار: لایحه تامین امنیت اجتماعی مرحله نهایی را می گذارند
گروه : اخبار

خبر بندر: معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: تدوین و تهیه لایحه منع خشونت علیه زنان (لایحه تامین امنیت اجتماعی زنان) در مرحله نهایی قرار دارد و بزودی تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود.

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکاردر جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: در تهیه و تدوین این لایحه هماهنگی مناسبی با قوه قضائیه صورت گرفت و کارگروه مشترکی تشکیل شده و کار در ابعاد مختلف و تخصصی در دست اجراست.
وی اضافه کرد: آخرین نشست درباره این لایحه در هفته جاری برگزار و پس از آماده شدن به دولت و در گام نهایی به مجلس ارائه می شود.
ابتکار ادامه داد: لایحه منع خشونت علیه زنان به اصل تعریف ها و ابعاد خشونت می پردازد و یک جنبه پیشگیرانه و بازدارنده برای تعریف جرائم و مجازات ها دارد.
وی با بیان اینکه قوانین علاوه برجنبه بازدارندگی انضباط اجتماعی را به دنبال دارد، ادامه داد: اجرای قوانین یک جنبه مهم فرهنگی را در جامعه جاری و ساری می کند.
ابتکار، با بیان اینکه موضوع خشونت آسیب جدی به خانواده وارد می کند، گفت: اهتمام دولت نسبت به امر خانواده در ارتباط با شناسایی آسیب ها و کاهش آنها با هدف تقویت بنیان های خانواده ایرانی از هدف های مهم این لایحه به شمار می رود.
وی تاکید کرد: خشونت وقتی وارد خانواده می شود شالوده آن را که محبت و عشق است از بین می برد و چیزی به عنوان زندگی خانوادگی باقی نمی گذارد.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: لایحه تامین امنیت اجتماعی یا خشونت علیه زنان همه ابعاد جامعه را در برمی گیرد و به ارتقا، تعالی و آرامش جامعه کمک می کند.
وی درباره وعده رئیس جمهوری برای بکارگیری بانوان در پست های مدیریتی گفت: براساس سیاست دولت دوازدهم ۳۰ درصد از پست های مدیریتی دولت باید در اختیار بانوان قرار گیرد.
ابتکار اظهار کرد: مکاتبه لازم در این زمینه با وزیران و استانداران انجام و تلاش شده در همه سطوح فرصت برای حضور بانوان توانمند و شایسته فراهم شود.
وی با اشاره به انتصاب ۶ معاون وزیر زن در وزارتخانه های مختلف بیان کرد: تاکنون گام های خوبی در این راستا برداشته شده ولی هنوز فاصله وجود دارد.
ابتکار گفت: انتظار می رود وزیرانی که هنوز فرصت های مدیریتی را برای بانوان فراهم نکرده اند برای اجرای این وعده رئیس جمهوری و استفاده از توان زنان شایسته گام های موثری بردارند.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده یادآور شد: در استانداری ها نیز باید زمینه حضور بانوان در کنار آقایان در پست های مدیریتی فراهم شود.
وی در باره توانمند سازی زنان سرپرست خانوار گفت: یک کارگروه بین بخشی با حضور همه دستگاههای مسئول تشکیل و دراین زمینه تجمیع اطلاعات لازم و ایجاد درگاه با همکاری وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی انجام شده است.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده اضافه کرد: توان افزایی بانوان در زمینه اقتصادی و معیشت پایدار از جمله مسائلی است که براساس تکلیف قانون و سیاست های دولت دوازدهم باید برای آن برنامه ریزی شود.
ابتکار یادآور شد: در این ارتباط با تقسیم کار ملی وظیفه هر دستگاه مشخص شده است.
وی بیان کرد: با توجه به داشتن برخی الگوهای موفق در کشور تلاش شده این الگو ها در سطح ملی تعمیم شوند.
ابتکار گفت: تلاش می شود با توان افزایی و ارائه حمایت های لازم از بروز آسیب ها نسبت به زنان سرپرست خانوار که بیشتر در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند، پیشگیری صورت گیرد.
وی در مورد خانه های امن، مراکز اورژانس اجتماعی و ۱۲۳ گفت: توسعه خانه های امن، مراکز اورژانس اجتماعی و ۱۲۳براساس نیاز هر منطقه از سیاست های مورد حمایت دولت دوازدهم است.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به همکاری شهرداری ها در بسیاری از استانها گفت: در این زمینه باید یک کار فرابخشی بین شهرداری ها، سازمان های مردم نهاد، بهزیستی و دستگاه های امدادی صورت گیرد تا خانه های امن و اورژانس اجتماعی در جاهایی که نیاز است راه اندازی شود.
وی اظهارکرد: از مهمترین کارکردهای اورژانس اجتماعی پیشگیری است در این ارتباط تلاش می شود با مداخله بموقع جلوی انتشار آسیب در جامعه گرفته شود.
ابتکار، ایجاد اشتغال پایدار را از سیاست های دولت عنوان کرد و گفت: برای اشتغال روستایی ۱٫۵میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی در قانون پیش بینی شده است.
وی یادآور شد: آیین نامه اشتغال روستایی در دولت تصویب و کارگروهی در هر استان برای تعیین جهت گیری این اعتبار و سیاست های مربوط به اشتغال تعیین شده است.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده اضافه کرد: با پیگیری های انجام شده مدیرکل امور بانوان استانداری هر استان از اعضای این کارگروه به شمار می رود و بر اختصاص سهمی برای اشتغال زنان روستایی تاکید می شود.
ابتکار در باره اشتغال در شهرها گفت: با توجه به افزایش حضور بانوان فارغ التحصیل در جامعه شهری باید برای اشتغال این قشر نیز برنامه ریزی های مناسبی انجام شود.
وی یادآورشد: ارائه آموزش های لازم در زمینه کارآفرینی زنان در دست اجر است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر