شما اینجا هستید

اخبار » طرح نشاط اجتماعی ویژه کودکان در ساحل گناوه برگزار شد
گروه : اخبار

گناوهخبر بندر:برنامه های ویژه کودکان در طرح نشاط اجتماعی شهرستان گناوه با حضور گسترده کودکان و مسئولان این شهر در ساحل زیبای بندر گناوه برگزار شد.

به گزارش خبر بندر؛رئیس شورای شهر گناوه در حاشیه این برنامه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تلاش شده که برنامه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی شهرداری گناوه برای تمام سنین طراحی و اجرایی شود.

روح الله ملک زاده گفت: در جامعه پیچیده امروز باید کودکان را دریابیم و برای آنها در کنار نهاد خانواده به عنوان نخستین واحد اجتماعی برنامه های نشاط اور و خلاقانه را در عرصه مدیریت شهری داشته باشیم.

ملک زاده خاطرنشان ساخت: برای داشتن شهری پویا نیازمند مشارکت همه گروه های جامعه در سطوح سنی مختلف هستیم.

وی تصریح کرد: اگر می خواهیم کودک ما در آینده فردی مفید برای جامعه خود باشد، نیاز است حس مسئولیت پذیری و مشارکت پذیری آنها را در محیط پیرامون و شهری که در آن زندگی می‌کنند تقویت کنیم.

مسئول کمیسیون فرهنگی و بانوان شورای شهر گناوه نیز در این آئین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: توجه به کودکان و به ویژه جامعه پذیری کودکان در جوامع امروز امری پذیرفته شده و مترقی است.

فاطمه اسماعیلی گفت: برنامه ریزی، طراحی و اجرای برنامه های متناسب با کودکان توسط شهرداری و با حمایت شورای شهر گناوه ضروری است و باید در این راستا بیشتر از گذشته گام برداریم.

اسماعیلی متذکر شد: این برنامه نیز در راستای طرح نشاط اجتماعی طراحی و به اجرا درآمده است و باید برای توسعه اینگونه برنامه ها در شهر گناوه دیگر نهادها نیز در کنار شهرداری مشارکت کنند.

مسئول واحد فرهنگی شهرداری بندرگناوه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرداری گناوه تلاش دارد تا به صورت مستقل و یا با مشارکت سایر ادارات برنامه های مختلفی را برای کودکان اجرایی کند.

سجاد ابراهیمی گفت: امیدواریم که این برنامه ها بتواند رضایت خاطر کودکان و خانواده های شهر گناوه را فراهم آورد و برای مدتی هر چند کوتاه بتوانیم لحضات شادی را برای آنها رقم بزنیم.

ابراهیمی بیان داشت: در برگزاری این برنامه ها تلاش شده از هنرمندان و کارشناسان حوزه های مختلف استفاده شود و برنامه ها بتواند موجبات خلاقیت کودکان را همچون برنامه امروز که ساخت کار دستی بود، فراهم سازد.

وی تصریح کرد: از اهداف مهم این برنامه می توان به ایجاد ساعاتی مفرح برای کودکان در کنار خانواده اشاره کرد که به سبب پایین بودن سرانه خدمات فرهنگی و … به شهروندان در گناوه ضروری به نظر می رسد.

ابراهیمی با بیان اینکه تاثیرگذاری در حوزه فرهنگ یکباره و آنی امکان پذیر نیست و نیازمند برنامه ریزی و حرکت در مسیر برنامه دارد، افزود: تمرین کار دسته جمعی و در کنار آن آشنایی نسل پایه با مدیریت شهری نیز کمکی است که این دست برنامه ها می توانند دارند.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: این برنامه از برنامه های کوتاه مدت ما در شهرداری است و قاعدتا از عمق کمتری نسبت به برنامه های طولانی مدت برخوردار است و برنامه هایی برای بلندمدت در نظرگرفته شده که امیدوار به اجرای هر چه بهتر آنها هستیم.

ابراهیمی عنوان کرد: این برنامه فرهنگی ویژه کودکان نزدیک به ۱۲۰ شرکت کننده داشت و همچنین به همه شرکت کنندگان جوایزی اهدا و با رای هیئت داوران به ۳۵ کار برگزیده نیز جوایزی اهدا شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر