شما اینجا هستید

اخبار » برگزاری جشنواره استانی فرهنگی ورزشی دا در گناوه

خبر بندر:جشنواره فرهنگی ورزشی ‘دا’ و مسابقات بازی های بومی و محلی استان بوشهر به مناسبت گرامیداشت دهه فجر با حضور مسئولان استانی در روستای تل تل بندرگناوه به مدت یک روز برگزارشد.

به گزارش خبر بندر؛ مدیرکل ورزش وجوانان استان بوشهر در این آیین گفت: یکی از اهداف دولت تدبیر و امید ایجاد شادی و نشاط در جامعه است که در این ارتباط در سطح استان برنامه های مختلفی اجرا و تدارک دیده شده است.
احمد بهروزیان فر افزود: به مناسبت دهه مبارک فجر امسال نیز چندین برنامه توسط این مدیریت دراستان در حال برگزاری است که این جشنواره یکی از آنهاست.
وی اظهارکرد: این جشنواره فرهنگی ورزشی در قالب دا، مسابقه بازی های بومی ومحلی، اجرای آیین های سنتی و پخت غذاهای سنتی و محلی با حضور همه شهرستان های استان در روستای تل تل گناوه برگزار و استقبال بی نظیری از آن شده است.
مدیرکل ورزش وجوانان استان بوشهر گفت: نظیر این جشنواره و برنامه های وزشی و فرهنگی شاد و با نشاطی در دیگر نقاط استان بوشهر با هماهنگی استانداری بوشهر برگزار خواهد شد.
فرماندارگناوه گفت: یکی از برنامه های مهم دولت یازدهم و دوازدهم نشاط و شادی در جامعه است که در این ارتباط قدم های مثتبی برداشته شده است.
سیدعلی پاک نژاد افزود: آیین های سنتی در این منطقه میراث دار گذشتگان است و باید در همه فصول سال برگزار شود.
وی اظهارکرد: در دهه مبارک فجر امسال برنامه های متنوعی در این شهرستان متناسب با این دهه و ایام فاطمیه پیش بینی شده است.
رئیس اداره ورزش وجوانان گناوه گفت: در این جشنواره، شهرستان های دیلم، جم، تنگستان، بوشهر، دیر، دشتستان و گناوه حضور دارند.
رحمان عمادی افزود: وظیفه ما مسئولان آموزش و انتقال آیین ها و سنت های از گذشتگان به نسل کنونی جامعه است.
جشنواره فرهنگی ورزشی دا استان بوشهر روز جمعه در نوبت صبح و بعدازظهر با اجرای چندین برنامه شامل مسابقات بومی و محلی، پخت غذاهای سنتی و اجرای آیین های سنتی در روستای تل تل گناوه برگزار و در پایان به تیم های برتر و شرکت کنندگان جوایزی اهدا شد.
روستای تل تل از روستاهای قدیمی توابع بخش مرکزی گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد./ ایرنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر