شما اینجا هستید

اخبار » خرمای کبکاب و زاهدی ثبت جهانی شدند

مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری بوشهر گفت: خرمای کبکاب  و خرمای زاهدی طلایی دشتستان به همراه ۸ محصول صادراتی ایران به ثبت سازمان‌ جهانی مالکیت فکری (WIPO) رسید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، سید اسماعیل موسوی با اشاره به جایگاه این استان در تولید خرما اظهار داشت: استان بوشهر یکی از قطب‌های تولید خرما در کشور  است به‌گونه‌ای که شش میلیون اصله نخل در این اراضی  استان بوشهر وجود دارد.

وی از تولید ۱۶۰ هزار تن خرما در استان بوشهر خبرداد و افزود: از ۱۶۰ هزار تن محصول تولیدی خرمای استان  بیش از ۷۰ درصد آن در دشتستان تولید می‌شود که جایگاه  تولید این محصول نشان می‌دهد.

مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری بوشهر با اشاره به اینکه گونه‌های خرمای استان بوشهر با کیفیت و پرطرفدار است گفت:خرمای استان بوشهر علاوه بر فروش در بازارهای داخلی، در کشورهای دیگر نیز مشتری دارد، به طوری که سالانه بیش از ۲۰ هزار تن محصول به کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی صادر می‌شود.

موسوی، با بیان اینکه استان بوشهر بهترین و با کیفیت‌ترین خرمای کشور و حتی در منطقه خاورمیانه دارد گفت: توسعه صنایع بسته بندی و فرآوری بر اساس تکنولوژی روز از اولویت‌های این بخش است.

وی از ثبت دو گونه با کیفیت خرمای دشتستان و تنگستان در سازمان جهانی مالکیت فکری خبرداد و افزود: خرمای کبکاب دشتستان و تنگستان و خرمای زاهدی طلایی دشتستان به همراه ۸ محصول صادراتی ایران به ثبت سازمان‌ جهانی مالکیت فکری (WIPO) رسید.

مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری بوشهر  بیان کرد:  این محصولات کشاورزی  استان بوشهر بر اساس توافقنامه لیسبون که در سال ۱۳۸۳ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید اخیرا در سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) ثبت شده است.

موسوی خاطر نشان کرد: این موضوع توسط وزیر صنعت، معدن  و تجارت طی نامه‌ای به رئیس جمهور اعلام شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر