شما اینجا هستید

ویژه » طرح آرامش بهاری در ۷۵ بقعه متبرکه استان بوشهر برگزار می‌شود
گروه : ویژه

خبر بندر:  مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: برنامه های طرح آرامش بهاری در ۷۵ بقعه متبرکه این استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبر بندر؛حجت الاسلام محمدیان  در نشست خبری با موضوع آرامش بهاری و استقبال از زائران که در اداره کل اوقاف بوشهر برگزار شد اظهار کرد: برای هفتمین سال متوالی طرح آرامش بهاری از ۲۸ اسفند تا ۱۵ فروردین در ۷۵ بقعه متبرکه  و در بخش های خدماتی و رفاهی، فرهنگی و مذهبی و اطلاع رسانی برگزار می شود.

وی افزود: در حوزه خدماتی رفاهی، به نظافت و وضوخانه و جمع آوری نخاله ها در مسیر ورود زائران توجه شده و مساجد دارای ظرفیت پذیرش مسافران نوروزی  همچنین برپایی مکانی برای اسکان موقت، برپایی ایستگاه های صلواتی و خیمه های معرفت از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

مراسم تحویل سال در ۵۳ بقعه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه بوشهر گفت: اقدامات امنیتی و حفاظتی را نیز لحاظ کرده‌ایم تا سفر خوش ومطمئنی برای زائران رخ دهد. مراسم غبار رویی، مراسم لحظه تحویل سال در ۵۳ بقعه برگزاری می‌شود که سرآغاز طرح سراسری آرامش بهاری خواهد بود.

وی ادامه داد: ۴۴ دفتر پاسخگویی به مسائل شرعی، برپایی ۱۰ نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی، برپایی مسابقات فرهنگی در ۳۵ بقعه، توجه به موضوع عفاف و حجاب، سخنرانی در ۶۰ بقعه متبرکه و مراسم دعای ندبه در ۵۳ بقعه از دیگر محورهای مورد نظر هستند همچنین مسابقه آرامش بهاری به صورت کشوری واستانی برگزار می شود.

مسابقه عکاسی با محوریت آرامش بهاری

محمدیان افزود: مسابقه عکاسی با محوریت آرامش بهاری در بقعه مقدس امامزاده عبدالمهیمن(ع) انجام می شود و مراسم ویژه ای در لحظه تحویل سال ۱۳۹۷ در این بقعه متبرکه در نظر گرفته شده است‌. کتابچه نقاشی برای کودکان و نوجوانان و حدود ۵ هزار محصول در بقاع متبرکه توزیع می‌شود. چهار هزار نقشه بقاع متبرکه نیز آماده توزیع است که با کمک سازمان‌های مربوطه انجام خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: در سال ۹۶ بر اساس آمار سازمان اوقاف و امور خیریه، ۷۰۰ هزار بار در این طرح به زیارت بقاع متبرکه استان مشرف شدند که ۹۹ درصد ایرانی و یک درصد خارجی بودند.

برپایی  ۱۲ خیمه معرفت

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: امسال ۱۲ خیمه معرفت برپا خواهد شد که خیمه مرکزی در شهر بوشهر در پارک ساحلی مرجان واقع در جنب میدان هوایی خواهد بود که غرفه های بچه های بهشت، مشاوره خانواده، پاسخگویی به مسائل شرعی، تصحیح قرائت قرآن و غیره را می‌توان اشاره کرد.

محمدیان افزود: ما یک ریال اعتبار دولتی برای اجرای طرح نداریم و هزینه های طرح هایی مانند آرامش بهاری را از عواید بقاع متبرکه و موقوفات مرتبط و خیرین تامین می کنیم.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان بوشهر تصریح کرد: در سال گذشته ۹۰۰ هزار نفر مسافران نوروزی از بقاع متبرکه استان طبق آمار موجود بازدید بعمل آورده اند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر