شما اینجا هستید

ادیان گردی » فوتبال بوشهر کم فروغ در سال ۹۲
گروه : ادیان گردی

صدای بندر -اسماعیل کشتکار-چند سالی است که فوتبال بوشهر در لیگ های مختلف فوتبال کشور نتایج قابل قبولی گرفته است و همواره موفقیت هایی را داشته است.
ولی متاسفانه فصل ۹۳-۹۲ فصل چندان درخشانی برای فوتبال این دیار نبود و نتوانست در لیگ های چهارگانه (لیگ برتر، لیگ یک، لیگ دو، لیگ سه) نمایندگان خوبی داشته باشیم.
ایرانجوان بوشهر در پایان کم آورد
ایرانجوان بوشهر در لیگ یک فوتبال کشور با یک مربی بومی بنام غلام دلگرم استارت زد و با تیمی جوان و تقریبا بومی روانه مسابقات شد و تا قبل از آغاز مسابقات خوش بین ترین هوادار این تیم فکر صعود به لیگ برتر را با چنین بازیکنان جوانی نمی کرد و به نوعی برای حفظ سهمیه بسته شده بود ولی با شروع مسابقات نتایج و عملکرد این تیم همه را شگفت زده کرد و خود را در حضور تیم های پرقدرت و پولدار به صدر جدول رسانید تا توقع همه برای رسیدن این تیم به لیگ برتر زیاد شود ولی متاسفانه صدر جدول تا هفته های پایانی در دستان ایرانجوانی ها بود و چند هفته مانده به رسیدن به لیگ برتر کم آوردند و با چند تساوی خانگی صدر جدول را به نفت مسجدسلیمان تقدیم کردند هر چند که اختلاف ۵ امتیازی تا چند هفته باقی مانده است ولی هنوز جای امیدواری وجود دارد.
پرسپولیس گناوه و جنگ برای عدم سقوط
قرمز پوشان گناوه که چند سال اخیر به همراه نادر جعفری نماینده شایسته ای در لیگ های سه و دو کشور برای استان و شهر گناوه بوده اند در فصل ۹۳-۹۲ بدلیل بی پولی قصد حضور در لیگ را نداشتند ولی در پایان به این نتیجه رسیدند که در مسابقات حضور یابند و همین دیر تصمیم گرفتن برای حضور باعث شد که نتوانند آنطور که شاید و باید بازیکنان موردنیاز خود را جذب کنند و همچنین مصدومیت مکرر بازیکنان این تیم علتی شد بر نتایج ضعیف این باشگاه در لیگ دو کشور و اکنون پرسپولیس در هفته های پایانی لیگ بدنبال حفظ سهمیه استان در لیگ دو کشور است و برای سقوط نکردن می جنگد.
گاز فجرجم پرنوسان
دیگر نماینده استان در لیگ دو کشور گاز فجرجم بود که در گروه پرسپولیس گناوه قرار داشت.
این تیم نام گاز را یدک می کشد ولی پولی به اندازه نامش هزینه نمی شود تا همیشه در تکاپوی صعود باشد و به این مهم دست نیابد، این تیم سال گذشته تا آستانه صعود به لیگ یک پیش رفت ولی در روزهای آخر نشد یا نخواستند که صعودی باشد.
گاز جم نیز به مانند پرسپولیس گناوه در ابتدا قصد حضور در مسابقات را نداشت ولی با رایزنی های صورت گرفته عاقبت روانه مسابقات شد تا سهمیه استان نسوزد.
پالیزدان مربی این تیم پرفراز و نشیبی را با فجرگاز جم سپری کرد و عاقبت این باشگاه تنها امید ماندن در لیگ دو شد.
تعویض مربی هم چاره کار کارگر نشد
کارگر بنه گز سومین نماینده استان در لیگ دو بود این تیم با حمیدرضا بابایی دروازه بان سال های قبل استقلال تهران آغاز کرد ولی بدلیل نتایج ضعیف کنار رفت و جای خود را به عباس سرخاب دیگر استقلالی سال های قبل داد ولی این تیم هم به مانند دیگر تیم های فوتبال استان با بی پولی مواجه شد و نتوانست نتایج قابل قبولی برای استان رقم بزند و فقط برای بقا در لیگ دو بجنگد.
عدم موفقیت تا تمامی نمایندگان استان بوشهر در این سال چه می تواند باشد آیا مدیریت های ورزشی مشکل ساز هستند یا عدم توانایی تزریق هزینه و پول از سوی شرکت ها و منابع موجود در استان.
دریانوردان جور همه را کشید
تیم فوتبال ساحلی دریانوردان بوشهر تنها نماینده فوتبالیست های مرد استان بود که توانست آبروداری کند و با کسب مجدد قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ساحلی اعتباری دوباره به فوتبال ساحلی این خطه بخشید.
قرار گرفتن دریانوردان در زیرمجموعه پارس جنوبی این نوید را می دهد که این تیم در سال های آینده نیز بتواند بدرخشد و افتخارآفرینی کند البته اگر آخر عاقبت این باشگاه با پارس جنوبی مانند شاهین بوشهر نشود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر