شما اینجا هستید

اخبار » امدادرسانی به لنج باری مسیر دبی – گناوه

غرق شدن شناور باری لنج باریخبر بندر:سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با اقدام به موقع شناور عملیاتی ناجی ۹، موتور لنج باری از خطر غرق شدن نجات یافت.

به گزارش خبر بندر به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، نورالله اسعدی گفت: در پی اعلام اضطرار از سوی موتورلنج حادثه باری دیده که در مسیر دیر – دیلم در حال تردد بود  به مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی خارگ مبنی بر نقص فنی و آبگرفتگی شدید، هماهنگی های لازم انجام و شناور ناجی ۹ به موقعیت اعزام شد.

اسعدی افزود: با رسیدن ناجی ۹ و تیم عملیاتی به موتور لنج مذکور میزان خسارت ارزیابی و بلافاصله عملیات تخلیه آب و تحت کنترل در آوردن میزان آبگرفتگی انجام گرفت.

وی افزود: پس از تخلیه آب از موتور لنج، شناور ناجی ۹ به منظورحصول اطمینان لازم از وجود مشکل برای شناور، لنج حادثه دیده را به مدت یکساعت در مسیر مورد اسکورت قرار داد که با تایید فرمانده موتور لنج باری از عدم وجود اشکال، شناور عملیاتی ناجی۹ به سمت پایگاهش در اسکله مروارید جزیره خارگ بازگشت.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در پی اعلام اضطرار موتورلنج یادشده که از دبی در کشور امارات بسمت بندر گناوه در حال تردد بود به مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی خارگ، مبنی بر آبگرفتگی شدید و احتمال غرق شناور و از کار افتادن دستگاه مسیریاب، بلافاصله هماهنگی های لازم انجام شد و شناور ناجی ۹ به منطقه مورد نظر اعزام شد.

اسعدی افزود: شناور عملیاتی ناجی با حضور به موقع در منطقه و بر اساس الگوهای تعیین شده به گشت زنی پرداخت و به شناور در حال غرق رسید.

وی اضافه کرد: با رسیدن شناور ناجی به موقعیت بلافاصله عملیات نجات ۹ خدمه موتور لنج باری در حال غرق انجام گرفت.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: پس از نجات خدمه  شناور ناجی ۹ در اسکله مروارید جزیره خارگ پهلو گرفت و  نفرات را تحویل مسئولان مستقر برو روی اسکله کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر