شما اینجا هستید

اخبار » تخریب منزل یک شهروند+ توضیحات شهرداری بوشهر

خبر بندر: صبح روز پنجشنبه خبری در خصوص تخریب منزل یکی از شهروندان بوشهری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

به گزارش خبر بندر؛ مالکین این زمین بدون درخواست مجوز از شهرداری اقدام به ساخت و ساز کرده اند که رای کمیسیون ماده ۱۰۰ دستور تخریب این واحد مسکونی داده است.

این شهروند که به صورت استیجاری در این واحد مسکونی بوده است، در بهمن ماه سال گذشته به دلیل مشکلات مالی در پارک های شهر بوشهر زندگی می کرد که توسط فعالین اجتماعی به مردم معرفی و با کمک های مردمی این خانه را اجاره و وسایل اولیه زندگی را تهیه کرد.

مأمورین شهرداری با استفاده از ماشین‌آلات برای تخریب منزل این شهروند بوشهری قبل از طلوع آفتاب دریکی از محلات جنوبی شهر بوشهر (ریشهر) اقدام به تخریب منزل مسکونی کرده‌اند.

گفتنی است در کلیپ های منتشر شده، فردی که خود را “بختیاری، تبعه افغانستان و شاغل در بوشهر” معرفی کرده، می گوید: با این اتفاق یاد جنگ در کشورمان افتاده و یک کانکس برای سکونت این خانواده می دهم.

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1cav8hrd2h544kc1st5luqe34.jpghttp://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1cav8hremlu2oun1gkm1j8s75.jpg

توضیحات شهرداری بوشهر درباره این اتفاق

ساعتی پس از این اتفاق، روابط عمومی شهرداری بوشهر اطلاعیه ای به شرح زیر صادر کرد:

مستحدثات غیرمجاز تخریبی یاد شده، طبق رای کمیسیون ماده صد و ابلاغ به مالکین و همچنین پس از دستور مقام قضایی به منظور تٲمین امنیت، طی فرآیند قانونی و رعایت کلیه قوانین، توسط شهرداری بندر بوشهر به انجام رسید.

کمیسیون ماده صد یک مرجع اختصاصی شبه قضایی می باشد که آرای آن صرفا با اعلام تخلف ساختمانی از سوی شهرداری و طی کلیه قوانین و مقررات مربوطه از سوی کمیسیون یاد شده صادر و ابلاغ می گردد که در نهایت طبق فراز آخر از تبصره ۱ماده صد، شهرداری نسبت به ابلاغ آراء به مالکین متخلف اقدام می نماید و چنانچه در فرصت قانونی در مستند یاد شده اقدام به اجرای رای ننمایند، شهرداری ملکف است رٲی صادره را اجرا نماید.

مستحدثات  تخریبی یاد شده بصورت غیر مجاز، در کاربری فضای سبز و نظامی و بدون رعایت سیر مراحل قانونی از جمله اخذ پروانه دیوارکشی و… احداث گردیده بودند. ضمن اینکه قطعه بندی غیرمجاز از سوی مالکین، بدون رعایت حق و حقوق شهرداری و سرانه شهری صورت گرفته که موجب تضییع آشکار حقوق عمومی، بویژه شهروندان بوشهری از قبیل دسترسی به فضای سبز بوده (با توجه به نوع کاربری اراضی) و نیز مسدود نمودن دید طبیعی دریا را به دنبال داشت که این امر موجب شکایت عموم و باعث اعتراضات گسترده گردیده بود.

قابل ذکر اینکه با توجه به حفظ سرانه فضاهای عمومی شهری، از قبل به آنها اخطاریه های قانونی لازم صادر گردیده بود و بدون توجه به اخطاریه های قبلی اقدام به دیوارکشی نمودند.طبق صورتجلسات انجام شده هیچ خانواده ای در آن مستحدثات غیرمجاز  ساکن نبوده ونیست و صرفا اتاقکی جهت نگهبانی احداث شده بود.

شهرداری بندر بوشهر تمام تلاش خود را در جهت حفظ منافع عمومی به کار می بندد. بدیهی ست هرگونه نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی و مقامات رسمی و همچنین عنوان خلاف واقع، از سوی این شهرداری قابلیت پیگیری و تعقیب را خواهد داشت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر