شما اینجا هستید

اخبار » هیات روسی از ظرفیت های صادراتی بوشهر دیدن کرد

خبر بندر: هیاتی از شرکت روسیه که در صادرات و واردات فعالیت دارد، ظرفیت های استان بوشهر را برای تبادل کالا میان ۲ کشور مورد بازدید و ارزیابی قرار داد.

به گزارش خبر بندر، مدیر این هیات روسی  در نشست میز سرمایه گذاری اتاق بازرگانی بندر بوشهر گفت: با کیفیتی که از کالاهای استان بوشهر مشاهده شد، امیدواریم با انعقاد قراردادهای تجاری از این استان به روسیه واردات داشته باشیم.
ولادمیر کازیف افزود: در این ارتباط همه اطلاعات جمع آوری شده از استان بوشهر تجزیه و تحلیل و براساس مشاهدات عینی این اطلاعات برای مشتریان روسی ارائه می شود.
وی ادامه داد: در آینده نزدیک نتیجه رایزنی با وارد کنندگان روسی به اتاق بازرگانی بندر بوشهر ابلاغ خواهد شد.
کازیف گفت: در صورت تصمیم به واردات از استان بوشهر به روسیه سه انتطار اصلی واردکنندگان روسی رعایت همه تعهدات تفاهم نامه اجرایی، کیفیت کالا و زمان مدنظر است.
وی ادامه داد: استان بوشهر از ظرفیت های صادراتی قابل توجهی برخوردار است که امیدواریم منجر به توسعه مبادلات تجاری ایران و روسیه شود.
کازیف افزود: تعرفه صادرات به روسیه برای کالاهای مختلف متفاوت است و هر سه ماه یکبار این نرخ تعرفه تغییر می کند.
وی یادآور شد: بزودی تعرفه صادرات میوه، سبزیجات و فرآورده های دریایی برای اتاق بازرگانی بندر بوشهر ارسال می شود.
رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر گفت: بخش خصوصی این استان همواره در کنار دولت قرار دارد تا از صادرات به عنوان منافع ملی و برای رونق تولیدات داخلی حمایت کند.
خورشید گزدرازی افزود: در صورت تحقق صادرات از استان بوشهر به روسیه اتاق بازرگانی این بندر آمادگی دارد تا همه تعهدات مدنطر کشور مقصد صادرات را فراهم کند.
وی اظهار کرد: در ارتباط با پروسه صادرات نیز در صورت همکاری بخش دولتی مهیای صادرات به روسیه در بازه زمانی دلخواه آنها هستیم زیرا صادرات به کشورهای همسایه از اولویت های نخست کشور است.
یکی از فعالان حوزه صادرات آبزیان استان بوشهر گفت: این استان به ۱۷ کشور اروپا محصولات آبزی صادر می کند که روسیه نیز می تواند یکی از کشورهای مقصد صادرات چنین محصولاتی باشد.
حسین زارعی ادامه داد: در جریان سفری که به کشور روسیه داشتیم محل مناسبی برای عرضه محصولات آبزی وجود نداشت که امیدواریم زمینه تحقق این مهم فراهم شود.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری بوشهر گفت: هیات روسی در جریان بازدید خود از ظرفیت های صادراتی این استان از چهار واحد تولیدی بازرگانی میوه و تره بار، کارگاه بسته بندی گوجه فرنگی، واحدهای بسته بندی خرما و ماهی و میگو دیدن کردند.
امان الله شجاعی ادامه داد: این هیات بر تامین کالاها براساس استانداردهای مدنظر روسیه تاکید دارند و در این زمینه اعتقاد زیادی به استانداردهای اروپا نیست.
وی افزود: تحقق صادرات به روسیه می تواند گشایش بازاری جدید و ارزشمند برای استان بوشهر باشد که باید زمینه مورد نیاز آن فراهم شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر