شما اینجا هستید

اخبار » سومین همایش گریگشو در گناوه برگزار شد+ تصاویر

خبر بندر: به همت سازمان مردم نهاد نیمدری سبز  همایش آیینی  گریگشو  در شب میلاد امام حسن(ع) برگزار شد.
به گزارش خبر بندر؛ محمد مظفری معاون دفتر امور اجتماعی وفرهنگی استانداری بوشهر  در این همایش که با استقبال خوب شهروندان گناوه ای  در پارک خور این شهر برگزار شده بود گفت:استان بوشهر سرزمینی است که پراز آیین ومراسم است و ماه مبارک رمضان نیز  آیین های بسیاری را در خود جای داده است.
مظفری افزود: متاسفانه بسیاری از آیین های مذهبی، موسیقایی و نمایشی با گذشت زمان  به فراموشی سپرده شده اند.
این پژوهشگر با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان آیین های بسیار  مذهبی در استان بوشهر برگزار می شده افزود: گره گشو از جمله آیین هایی است  که هنوز در تعدادی از شهر های استان بوشهر اجرا می شود.
وی با اشاره به اینکه  مناجات خوانی، مقابله، مراسم ویژه شبهای قدر  از جمله آیین هایی است که درشب های ماه مبارک رمضان برگزار می شود. افزود: برگزاری همایش با موضوعات آیینی و مذهبی در جهت زنده نگهداشتن تاریخ وفرهنگ  استان بوشهر باید مورد حمایت مردم و مسولین قرار بگیرد.
معاون مدیر کل اموراجتماعی استانداری با اشاره به اینکه باید برای احیا و زنده نگهداشتن آیین ها برای انتقال به نسل های بعد برنامه ریزی کنیم،گفت سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه فرهنگی وهنری در پیشانی این جریان باید قرار بگیرند.
قابل ذکر است که  در سومین همایش گریگشو که به همت موسسه نیمدری سبز در گناوه برگزاردید. از مناجات خوان های قدیمی گناوه تجلیل شد و هنرمندان گناوه ای  به اجرای برنامه پرداختند. همچنین در این  همایش اولین جشنواره غذاهای رمضانی با مشارکت فعال خانم های گناوه ای برگزار گردید.
همچنین در این همایش آیینی مذهبی و اجتماعی آیین گریگشو توسط هنرمندان نوجوان گناوه ای بازسازی شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر