شما اینجا هستید

اخبار » افزایش گرما در استان بوشهر/ دمای هوا به ۵۰ درجه می‌رسد

هواشناسی شرجی گرما

خبر بندر:مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش میزان شدت گرما در استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود طی روزهای آینده دمای هوا به ۵۰ درجه برسد.

به گزارش خبر بندر؛ نادر شفیع‌خدایی در گفت‌وگو با مهراظهار داشت: با استقرار یک الگوی تابستانه بر جو استان دمای هوا طی روزهای آینده در سراسر استان به طور محسوسی افزایش می یابد.

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود روند افزایش دما از اواسط هفته شدت بیشتری یابد و دمای هوا بویژه در مناطق غیر ساحلی همچون دشتستان و دشتی در روزهای پایانی هفته به بیش از ۵۰ درجه سلسیوس برسد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر در ارتباط با مناطق ساحلی نیز بیان کرد: آستانه دما در مناطق ساحلی نیز ۴۰ تا ۵۰ درجه سلسیوس برآورد می­‌شود.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود تدابیر لازم و جدی برای مصرف بهینه آب و برق اندیشیده شود و شهروندان گرامی برای جلوگیری از گرمازدگی از ترددهای غیر ضروری در ساعات گرم روز خودداری کنند.

شفیع‌خدایی افزود: از ظهر روز چهارشنبه هفته جاری وزش باد غربی نسبتا شدید بر روی خلیج فارس آغاز می شود که به تناوب تا روز شنبه آینده ادامه می یابد.

وی اضافه کرد: بر این اساس طی این مدت مناطق شمالی و مرکزی خلیج فارس مواج و متلاطم و  شرایط برای ترددهای دریایی در این مناطق نامساعد خواهد بود. همچنین بروز پدیده گرد و خاک در اثر وزش باد نیز دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: برای ساعات آینده جهت وزش باد غالباً جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۲۸ و گاهی تا ۳۴ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۶۰ سانتیمتر گاهی تا ۹۰ سانتیمتر خواهد بود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر