شما اینجا هستید

اخبار » شهر بوشهر ۱۴۰۰ خانوار زن سرپرست دارد

خبر بندر:مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر گفت: از مجموع یکهزار و ۹۰۰ خانوار زیر پوشش این نهاد در شهر بوشهر ۶۰ درصد (یکهزار و ۴۰۰ خانوار) سرپرست زن دارند.

به گزارش خبر بندر به نقل از  ایرنا، احمد لطفی در نشست علنی شورای شهر بوشهر افزود: این آمار ۲ خطر دارد که یکی زنانه بودن جنس فقر و جوان تر شدن سن آن در شهرستان بوشهر نسبت به سایر شهرستان های این استان است.
وی یادآور شد: تغییر سن فقر در بوشهر و کاهش آن از ۵۰ به ۴۵ سال هشداری است که باید جدی گرفته شود.
لطفی ادامه داد: کمیته امداد رسالت اصلی خود را حمایت از خانواده های نیازمند می داند ولی در این ارتباط شورای شهر به عنوان بازو و پشتیبان مردم باید در کنار این نهاد قرار گیرد.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: در این ارتباط شورای شهر می تواند با احداث بازارچه زنان سرپرست خانوار برای ایجاد ۱۵۰ فرصت شغلی برای زنان رپرست خانوار اقدام کند.
لطفی ادامه داد: شورای اسلامی شهر بوشهر امسال ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای حوزه مسئولیت های اجتماعی هزینه کرده که از این میزان می توان بخشی از آن را برای زنان سرپرست خانوار اختصاص داد.
وی یادآور شد: همچنین در شهر بوشهر ۸۰۰ دانش آموز مددجو زیر پوشش کمیته امداد هستند که با توجه به پیش بینی بسته حمایتی برای آنها شامل لباس فرم، کیف و کفش و نوشت افزار از شورای شهر بوشهر در زمینه تامین این بسته کمک کند.
لطفی بیان کرد: استان بوشهر در بین دانش آموزان مددجو نفرات شایسته ای در کنکور معرفی کرده که از شاخص ترین آن در سال گذشته قبولی دانش آموز بوشهری با سابقه ۱۰ سال سرپرست خانواده در رشته پزشکی بود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر