شما اینجا هستید

هفته نامه صدای بندر » کشفیات سلاح و مهمات در استان بوشهر ۱۲۰درصد افزایش یافت

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: کشفیات سلاح و مهمات در تعطیلات نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این استان ۱۲۰درصد رشد نشان می دهد.به گزارش ایرنا سردارحیدرعباس زاده روز یکشنبه درگفت وگو با خبرنگاران افزود: طرح جمع آوری سلاح غیرمجاز پارسال در استان بوشهر اجرا و امسال نیز این برنامه با قوت بیشتری ادامه می یابد.

وی یادآورشد: دارندگان سلاح های غیر مجاز در استان بوشهر شناسایی و برنامه برای جع آوری سلاح ها در دستور کار پلیس است.

عباس زاده اضافه کرد: موفقیت طرح های پلیس در گرو همراهی و همکاری مردم با این نیرو است که در این زمینه نیز برنامه های خوبی برای جلب مشارکت های مردمی دردست اجراست.

فرمانده انتظامی استان بوشهر به فرهنگ مرسوم تیراندازی در عروسی برخی مناطق این استان اشاره کرد و گفت: تیراندازی در عروسی ها یک موضوع اجتماعی است که با همراهی مردم قابل حل است.

وی افزود: در هفته جاری تیراندازی با اسحله در یک مراسم عروسی منجر به قتل کودک پنج ساله ای شد که حادثه ای غمبار بوده و شادی را به عزا تبدیل کرد.

عباس زاده یادآورشد: فرد ضارب که از بستگان مقتول است به اتهام تیراندازی دستگیر و در تحقیقات انجام شده به تیراندازی منجر به قتل اعتراف کرده است.

وی گفت: تیراندازی در عروسی ها یک تهدید واقعی برای امنیت روانی و اجتماعی جامعه است که باید با همراهی بزرگان طوایف و اقوام نسبت به ریشه کنی آن اقدام کرد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر افزود: صاحبان مراسم عروسی در برخی مناطق استان بوشهر تیراندازی در عروسی را یک شادی تلقی می کنند و به عواقب ناگوار آن توجه ندارند.

وی اضافه کرد: در مواردی که پلیس مداخله می کند باعث گلایه مندی صاحبان مراسم می شود و در همین عروسی نیز پلیس توصیه و تذکرهای لازم را یادآور شده بود ولی به دلیل بی توجهی و استفاده ناشیانه از سلاح مجوز دار این اتفاق ناگوار رخ داد.

عباس زاده گفت: پلیس از آحاد مردم، رسانه ها و متنفذین توقع و انتظار دارد با فرهنگ سازی نسبت به تیراندازی نکردن در عروسی ها تلاش موثری داشته باشند و با پلیس در این زمینه همکاری بیشتری کنند.

وی افزود: عملکرد پلیس استان بوشهر در ایام تعطیلات نوروزی چشمگیر بوده طوریکه سرقت ها ۳۶درصد کاهش و کشفیات نیز ۱۴۰درصد نسبت به مدت مشابه افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر یادآورشد: در مدت یادشده استان بوشهر در زمینه جرایم خشن نیز با ۵۲درصد کاهش روبه رو است ضمن این که هر آنچه اتفاق افتاده نیز به روز کشف شده است.

وی گفت: در حوزه ترافیکی نیز با وجود حجم بالای شمار ورودی مسافران نوروزی به استان بوشهر اما شمار کشته های تصادفی در جاده های درون و برون شهری مساوی با پارسال است

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر