شما اینجا هستید

اخبار » ۲۱میلیون و ۵۶۱هزار تن کالا از بوشهر صادر شد

خبر بندر: سرپرست ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر گفت: در پنج ماه گذشته ۲۱میلیون و ۵۶۱هزار تن کالا به ارزش ۱۱ میلیارد و ۱۳۶ میلیون دلار از این استان به خارج از کشور صادر شده است.


به گزارش خبر بندر؛منصور بازیار در گفت وگو با ایرنا افزود: از این میزان هشت میلیون و ۵۹۱ هزار تن کالا به ارزش چهار میلیارد و ۱۵۹ میلیون دلار صادرات غیرنفتی است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۳۳ درصد افزایش نشان می دهد.
وی اظهارداشت: همچنین در این مدت ۱۲میلیون و ۹۷۰ هزار تن میعانات گازی به ارزش ۶ میلیارد و ۹۷۷ میلیون دلار از استان بوشهر به خارج از کشور صادر شده است که از نظر ارزشی ۱۶ درصد افزایش نشان می دهد.
بازیار گفت: عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان شامل میعانات گازی، محصولات پتروشیمی، کودهای معدنی، سیمان و کلینکر، گوگرد، لوله های چدنی و فولادی، سبزیجات تازه، سنگ گچ و گچ بنایی، گوجه فرنگی، هندوانه و خربزه است.
بازیار گفت: کشورهای امارات متحده عربی، چین، جمهوری کره، هند، مناطق ویژه، اندونزی، ژاپن، کویت، تایلند، تایوان و قطر عمده مقصد کالاهای صادراتی گمرکات استان بوشهر هستند.
وی ادامه داد: در مدت یاد شده ۲۹۳ هزار تن کالا به ارزش حدود ۷۶۸ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر وارد کشور شده است.
بازیار افزود: عمده کالاهای وارداتی از گمرکات استان شامل اجزا و قطعات نیروگاهی، موز، کره حیوانی، اجزا و قطعات و لاستیک خودرو سواری، برنج، اجزا و قطعات موتورسیکلت، خودروی سواری، چای سیاه و حبوبات است.
وی اظهار داشت: کشورهای روسیه، چین، فیلیپین، نیوزیلند، امارات متحده عربی، هند، اکوادور، جمهوری کره، ژاپن و ایتالیا عمده کشورهای مبدا وارداتی گمرکات استان بوشهر هستند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر