شما اینجا هستید

اخبار » برداشت خرما در استان بوشهر آغاز شد

خبر بندر:معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برداشت خرما از ۴٫۵ میلیون اصله نخل در سطح ۳۴هزار هکتار نخلستان در این استان آغاز شد.

به گزارش خبر بندر؛ خسروعمرانی درگفت و گو با ایرنا افزود: برداشت خرما از نیمه اول شهریورماه در شهرستان دشتی آغاز و تا اوایل آبان ماه در شهرستان های جم و دشتستان به پایان می رسد.
وی بیان کرد: با توجه به خشکسالی ها پیش بینی می شود امسال ۱۵۰ هزار تن خرما از نخیلات استان بوشهر برداشت شود، درحالیکه سال گذشته ۱۶۰ هزار تن خرما از نخیلات استان برداشت شد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: با وجود کاهش بارش و وزش باد گرم، خرمای امسال فقط از نظرمیزان کاهش دارد اما کیفیت آن مطلوب است.
عمرانی افزود: با توجه به اینکه محصول خرمای سال گذشته فروخته شده امسال بازارخوبی درانتظار خرمای استان بوشهر است.
وی یادآور شد: ارقام عمده خرما دراستان بوشهر کبکاب، زاهدی، خاصویی، شهابی، شکر و خنیزی است و عمده محصول نیز به ترتیب در شهرستان های دشتستان، تنگستان، دشتی و جم تولید می شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: خرمای استان بوشهر علاوه برمصرف داخلی به کشورهای آسیای میانه، روسیه، اکراین، حاشیه خلیج فارس و اروپا صادر می شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر