شما اینجا هستید

اخبار » بزرگترین محموله قاچاق پرندگان شکاری در استان بوشهر کشف شد

خبر بندر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: بزرگترین محموله قاچاق پرندگان شکاری در معرض خطر انقراض در استان بوشهر کشف شد.

به گزارش خبر بندر به نقل خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حسین دلشب در نشست خبری از کشف بزرگترین محموله قاچاق پرندگان خبرداد و اظهار داشت: یک محموله بزرگ پرندگان شکاری به تعداد ۸۳ بهله پرنده شکاری از خانواده شاهینیان و از گونه‌های شاهین و بحری و بالابان کشف شد.

وی با بیان اینکه این محموله قاچاق با همکاری یگان حفاظت محیط زیست، اداره کل اطلاعات بوشهر و پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی کنگان کشف شد خاطرنشان کرد: این محموله قاچاق به ارزش ۴۹٫۶ میلیارد ریال به عنوان بزرگترین محموله کشف شده چند دهه اخیر در استان بوده که قاچاقچیان قصد خروج آنها از کشور به مقصد کشورهای حوزه خلیج فارس را داشته‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه این پرندگان در شرایط بسیار نامطلوب نگهداری می‌شد گفت: هم اکنون وضعیت جسمانی نامساعدی دارند که به محض کشف این محموله، اقدامات دامپزشکی برای احتمال بهبود شرایط جسمی و زیستی در تعدادی از آنها، آغاز شده است.

دلشب تاکید کرد: با آغاز فصل مهاجرت پرندگان شکاری به کشور، امید می‌رود با همکاری همه دستگاههای امنیتی و قضایی و عموم مردم دوستدار محیط زیست شرایط مساعدتری را از نظر کاهش زنده گیری و قاچاق این پرندگان ارزشمند و مهم زیستی داشته باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ضمن تشکر و قدردانی از همکاری اداره کل اطلاعات استان و شهرستان کنگان خاطرنشان کرد: حفاظت از محیط زیست فقط با همکاری عموم جامعه امکان پذیر است و این اداره کل فرهنگ سازی عمومی، آموزش جوامع محلی و مشارکت دوستداران محیط زیست برای صیانت از پرندگان در حال انقراض را به صورت جدی در دستور کار دارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر