شما اینجا هستید

اخبار » مجری سالاری

مجری سالاری
خبر بندر؛محمد مظفری: دوهفته است که برنامه پر حاشیه نود به علت اختلاف مجری و تهیه کننده آن با مسولین صدا و سیما پخش نمی شود. اختلافی که پرده از یک مشکل بزرگ در صدا و سیما بر می دارد. رسانه ملی ما دچار مشکلات عدیده ای است و روز به روز این مشکلات  این رسانه را از مخاطبین دور می کند. هر چند عده ای با سو استفاده از این فضای پیچیده سعی می کنند بیشترین بهره ها را ببرند.
برنامه نود در برهوت برنامه های جذاب در رسانه ملی نوید یک برنامه پر مخاطب را در رسانه می داد و خیلی زود هم جای خودش را در میان مخاطبین پیدا کرد. ولی مثل همیشه عدم وجود نظارت باعث شد سلیقه جای خود را به برنامه بدهد و نود راهی را در پیش بگیرد که مجری و تهیه کننده اش می خواهد نه مخاطبین و رسانه! پدیده تهیه کننده و مجری پدیده ای است که اخیرا به مدد سو مدیریت در این رسانه ملی تبدیل به یک مشکل بزرگ برای صدا وسیما شده است. مجری هایی که تهیه کننده برنامه می شوند و سمت و سوی برنامه هایشان را به همان جایی می کشانند که منافع  برنامه  و تهیه کننده و بعضا دوستان تهیه کننده تشخیص می دهد نه منافع مردم!
 وجود مجری هایی که آنقدر  بدون محدودیت هر چه خواسته اند انجام داده اند، تهیه کننده و کار گردان برنامه شده اند بر روی آنتن زنده تلویزیون به هر که هر چه خواسته اند گفته اند و حالا  کار به جایی رسیده و آنقدر  خود را گنده دیده اند که مسولین بالادستی خود در رسانه ملی را هم قبول ندارند و حاضر به تمکین در برابر قوانین صدا و سیما هم نیستند و می خواهند خود را فراتر از همه قوانین موجود ببینند.
دیشب در خبرها آمده بود که مجری نود به علت عدم تمکین در پخش برنامه نود توبیخ شده  و تذکر گرفته است.
مجری نود خیلی وقت پیش باید تذکر می گرفت، از همان روزهایی که با ایجاد  فضای مسموم در برنامه نود آدم ها را روبروی هم قرار داد و به آنها خندید، از همان روزی که به هر  اتفاقی که در فوتبال ایران می افتاد به عنوان یک کار غیر اصولی خندید و مورد تمسخر قرار داد و هر رویداد غیر  ایرانی در فوتبال دنیا حتی اگر در یک کشور درجه چند هم می بود به عرش اعلا برد، از همان روزی که مربیان ایرانی را سیبل کرد تا کسی جرات نکند مربی ایرانی برای تیم ملی انتخاب کند ولی در برابر مربیان خارجی سر تعظیمش دایمی بود. از همان روزی که مدیر عامل با بازیکن، پیشکسوت با بازیکن جوان، مدیر  با تماشاگر، و مربی با مربی و بازیکن بر روی آنتن زنده برنامه نود روبروی هم ایستادند و حرمت ها از بین رفت! تا برنامه ای که قرار بود یک برنامه کارشناسی فوتبال  باشد، به محلی برای تولید حاشیه برای فوتبال ایران تبدیل شود.
مجری نود خیلی پیش از این باید تذکر می گرفت، از همان روزهایی که فوتبال ایران و باشگاه هایمان را بدلیل عدم شباهت به نمونه های خارجی مورد تمسخر قرار می داد.
دقیقا از همان روزهایی که مجری  برای مناظره هایش ودر گفتگو با مهمانانش از کلمه من! بسیار استفاده می کرد!
از همان روزی که مجری مورد نظر  در نقش مدعی العموم   ظاهر شد.
 از همان روزی که مجری برنامه میخواست مدیران باشگاه ها، مربیان تیم ملی، مربیان باشگاه ها را خودش تعیین کند و انتظار داشت همه فوتبال ایران از دریچه کوچک برنامه او عبور کند.
از همان روزهایی  که تلاش می کرد خطاهای کوچک را بزرگ کند. وبعضا خطاهای بزرگ را نادیده بگیرد.
از همان روزهایی که تلاش می کرد حرف های خصوصی دو نفره را عمومی کند.
از همان روزهایی که تمسخر  جزیی از برنامه او شد. حتی جزیی از گزارش های فوتبال آن مجری!
مجری برنامه نود باید پیش از این تذکر می گرفت، از همان روزهایی که جریان پیامکی  برنامه اش مخدوش شد.
همان روزی که با هزینه های گزاف مهمان خارجی دعوت کرد آن هم بدون هماهنگی با مدیرانش!
از همان روزهایی که در بین فریم به فریم اتفاقات شخصی و  فوتبالی اشخاص می گشت تا صحنه ای پیدا کند از اشتباه  یک فوتبالیست  تا وقتی برای مصاحبه در برابر او قرار میگرفت ان رادر برابر میلیون ها بیننده تلویزیونی نشان دهد!
اصلا از همان روزی که مجری نود تهیه کننده شد باید تذکر میگرفت، معلوم نیست تهیه کننده ای که خودش مجری است  را چه کسی باید در برنامه زنده مدیریت کند!
البته از قدیم گفته اند ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است. شاید این اتفاق بتواند سدی باشد بر جریان نامیمون مجری سالاری  در دیگر برنامه های تلویزیون که بصورت خاصی در برنامه های صبحگاهی و شبانگاهی شبکه سوم   دیده می شود. همان اتفاقی که خود مدیران رسانه ملی بانی و باعث آن شده اند و خودشان گرفتار آن!
انشالله/محمد مظفری

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر