شما اینجا هستید

سرخط خبرها » تاتو زیبایی به قیمتی گزاف
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر- سمیه زارعی امروزه اکثر خانم ها علاقمندند برای زیبایی بیشتر دست به هر کاری بزنند ودر هر راهی برای بدست آوردن زیبایی قدم بگذارند بدون توجه به اینکه چه خطراتی در کمین آنهاست و این زیبایی را به چه قیمتی به دست می آورند. یکی از این راه ها تاتو کردن می باشد.که البته متأسفانهبرخی آقایان هم مبادرت به انجام این کار می ورزند.
تاتو عبارتست از: قرارگرفتن مواد رنگی با منشاء خارجی در زیر پوست که باعث تغییرات رنگی می شود.در واقع تاتو همان خالکوبی قدیم است.
انواع تاتو عبارتند از : تاتوی لب ، تاتوی ابرو ، تاتوی خط چشم ونقش و نگارهای مختلف در اکثر نقاط بدن.
عوارض تاتو:
برای تاتو کردن از سوزن های مخصوصی استفاده می شود که علاوه بر درد فراوان موجب خونریزی نیز می شود همچنین رعایت نکردن مسایل بهداشتی مانند استریل نبودن سوزن،استفاده از یک ظرف رنگ تاتو برای چند نفر،آلوده بودن دست تاتو کننده می تواند شخص را در معرض آلودگی های خطرناکی ازجمله : آلودگی های خونی مانند هپاتیت های C و B ، سل و ایدز، التهابات و عفونت های پوستی قرار دهد .
متأسفانه اکثر افراد برای انجام تاتو به جای مراجعه به پزشک متخصص پوست ، به آرایشگران مراجعه می نمایند که نا آگاهی آرایشگر می تواند صدمات جبران ناپذیری را به فرد برساند مثلا در تاتو پلک چشم چنانچه سوزن خیلی عمقی وارد بافت پلک شود احتمال پارگی پلک و آسیب دیدن بافت کره چشم وجود دارد یا حتی وارد شدن رنگ های تاتو به داخل چشم می تواند حساسیت های چشمی را به دنبال داشته باشدوهمچنین باعث واکنش های آلرژیک فوری یا با تأخیر، ریزش موهای مژه و ابرو،آوردن گوشت اضافه ،عفونت های قارچی وباکتریایی ، تحریک سیستم ایمنی بدن و بروزعوامل آلرژیک مانند کهیر و حساسیت های پوستی و حساسیت به نور خورشید و حتی بروز بدخیمی های پوستی مانند ملانوم می شود .
پاک کردن تاتو:
ازآنجا که تاتو یک روش همیشگی است اکثر افراد پس از مدتی با تغییر مد ، عدم رضایت از شکل بدست آمده ، خرابکاری و…تصمیم به پاک کردن آن می گیرند که با سه روش می توان این کار را انجام داد: اولین روش استفاده از لیزر می باشد که هر لیزر برای ازبین بردن چند رنگ محدود بکار می رود مثلا رنگ های سیاه و آبی بهتر به لیزر پاسخ می دهند تا رنگ های زرد و قرمز و سبز.همچنین استفاده از لیزر هزینه زیادی در بر دارد.
دو روش دیگر عبارتند از جراحی و لایه برداری ، که هرکدام نیز عوارض مخصوص به خود رادارند . جراحی برای انواع کوچک تر تاتو می باشد که برای انواع بزرگتر و رنگی کاربردچندانی ندارد.
روش لایه برداری برای از بین بردن تاتو های سطحی است .
متأسفانه برخی افراد برای پاک کردن تاتو بجای مراجعه به پزشک متخصص به آرایشگرانی مراجعه می نمایند که هیچگونه اطلاعات پزشکی ندارند .آرایشگران برای پاک کردن تاتو از روش سفیدکردن رنگ پوست با استفاده از اسید و رنگ سفید استفاده می کنند آن ها در واقع با تزریق رنگ سفید رنگ های قبلی را به لایه های عمیق تر پوست هدایت می کنند که این روش بسیار خطرناک می باشد .

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر