شما اینجا هستید

اخبار » باران سیل آسا در راه است

سامانه بارشی در استان بوشهر تقویت می‌شود/ احتمال آبگرفتگی معابر

خبر بندر:کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از تقویت سامانه بارشی و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در استان خبر داد و گفت: ارتفاع موج دریا نیز در برخی مناطق به دو متر می‌رسد.

به گزارش خبر بندر؛پیام مساعدی در گفت‌وگو بامهر اظهار داشت: طی روزهای دوشنبه و سه شنبه شاهد تقویت و تشدید ناپایداری‌های جوی به صورت بارش شدید باران گاهی رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد خواهیم بود.

وی اضافه کرد: به همین دلیل نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی در برخی نقاط از شهرستان‌های واقع در شمال و مرکز استان بوشهر از جمله دیلم، گناوه، بوشهر ، خارگ و دشتستان هشدار داده می‌شود.

مساعدی بیان کرد: همچنین با توجه به بارش شدید باران در مناطقی از استان کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه های فصلی که از استان کهگیلویه و بویراحمد سرچشمه دارند و همچنین وقوع سیلاب در مسیرهای جاده‌ای منتهی به استان خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: از این رو توصیه می‌شود برای جلوگیری و کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم از سوی هم‌استانی‌های عزیز، سازمان‌های امدادی و مدیریت بحران بکار گرفته شود.

وی ادامه داد: به تناوب از عصر امروز تا پایان هفته جاری به سبب وزش باد شدید و گاهی تندبادهای لحظه‌ای به‌ویژه بر روی شمال خلیج فارس و سواحل شمالی و مرکزی استان از بندر دیلم تا مطاف، نسبت به افزایش شدید ارتفاع موج و تلاطم دریا در این نواحی هشدار داده می شود.

مساعدی افزود: پیش‌بینی می‌شود سرعت وزش باد در برخی ساعات به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از ۲ متر افزایش یابد و توصیه می‌شود طی این مدت از ترددهای دریایی غیرضروری بویژه تردد شناورهای سبک و تفریحی اجتناب شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر