شما اینجا هستید

اخبار » اردک های دم دراز در بوشهر
گروه : اخبار

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، در سال گذشته از اواسط پاییز تا اوایل بهار، این استان میزبان تعداد زیادی از پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی بود .
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان این مطلب افزود: مهاجرت این پرندگان علاوه بر بالابردن تنوع زیستی اکوسیستمهای استان، نقش مهمی در جلب اکوتوریسم، رونق فیلم و عکاسی در حوزه طبیعی و توسعه زیبایی شناختی دارد.
حسین دلشب ادامه داد: با توجه به دارا بودن استان بوشهر از حدود ۷۰۰ کیلومتر نوار ساحلی، تنوع گیاهان آبزی ، سواحل صخره ای و شنی ، جزایر بکر و غیر مسکونی و وفور مواد غذایی ، این استان زیستگاه مناسبی برای پرندگان آبزی و کنار آبچر است.
وی اضافه کرد: مناطق تحت مدیریت استان شامل پارک ملی دریایی نای بند، پارک ملی دیر- نخیلو، منطقه حفاظت شده مند، منطقه حفاظت شده حله، اثر طبیعی ملی خارکو و پناهگاه حیات وحش خارک ، سواحل استان و مناطق تالابی غیر ساحلی از کانونهای اصلی مشاهده این پرندگان هستند.
دکتر دلشب در ادامه عنوان نمود: از مجموع ۱۷۱ گونه پرندگان آبزی و کنار آبزی مشاهده شده در کشور، تعداد ۱۱۰ گونه از ۲۰ خانواده در استان بوشهر شناسایی و مشاهده شده اند که انواع پرندگان از خانواده های باکلان، کاکایی ، پلیکان، حواصیل، فلامینگو، اردک ، درنا، سلیم ها، تلیله ها، آبچلیک ها و پرستوهای دریایی جمعیت عمده مهاجر آبزی را تشکیل می دهند.
مهندس درویشی رئیس اداره امور حیات وحش این اداره کل نیز با اشاره به زمان انجام سرشماری سال گذشته که همزمان با سایر نقاط کشور از ۲۲ دی ماه لغایت ۵ بهمن در سایتهای چهارگانه استان انجام شد افزود: آمار پرندگان مهاجرآبزی و کنار آبزی استان بوشهر در سال جاری بیش از ۷۲ هزار قطعه شمارش گردید که نسبت به سال گذشته افزایش ۴۸ درصدی داشته است.
وی عنوان نمود: در سرشماری صورت گرفته گونه هایی از جمله اردک دم دراز که به ندرت در جنوب کشور مشاهده می شود برای اولین بار در استان بوشهر رؤیت و تصویر برداری گردید.
درویشی وضعیت بهتر اقلیمی و شرایط آب و هوایی و همچنین بارندگی های مناسب فصل پاییز و اوایل زمستان در استان و آبدار شدن بسیاری از مناطق تالابی از جمله دلایل افزایش جمعیت مهاجر به استان برشمرد و لزوم فرهنگ سازی بیشتر عموم مردم درجهت حفاظت و صیانت بیشتر از این پرندگان را ضروری دانست.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر