شما اینجا هستید

اخبار » شبکه‌های آبرسانی استان بوشهر نوسازی می‌شود

شبکه‌های آبرسانی استان بوشهر نوسازی می‌شود/ لزوم کاهش هدررفت آب

خبر بندر: سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: شبکه‌های آبرسانی استان بوشهر نوسازی می‌شود.

به گزارش خبر بندر به نقل از  خبرنگار مهر، محمد پوریوسفی  در جشنواره نخستین واژه آب اظهار داشت: امسال شاهد افزایش میزان بارش‌ها نسبت به سال قبل هستیم ولی هنوز هم کمبود منابع آبی وجود دارد.

وی با بیان اینکه منابع تامین آب در استان بوشهر باید افزایش یابد اضافه کرد: باید در داخل و خارج از استان منابع آبی استان تامین شود و درصورتی که طرح‌ها تکمیل نشود استان بوشهر همچنان با کمبود آب روبرو خواهد بود.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به قرار گرفتن بخش عمده آب مصرفی استان بوشهر در خارج از استان، افزود: توزیع عادلانه آب در شبکه‌های آبرسانی را در دستور کار داریم که یکی از اقدامات کاهش هدررفت و نوسازی شبکه است.

وی با اشاره به اهمیت بالای فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ صحیح مصرف آب، ادامه داد: اجرای چنین جشنواره‌هایی در مدارس استان بوشهر می‌تواند نقش مهمی در راستای فرهنگ سازی مصرف بهینه آب داشته باشد.

پوریوسفی با اشاره به اینکه بیشترین مشکل استان بوشهر در فصل تابستان است، بیان کرد: برای حل مشکل آب در تابستان باید برای منابع داخلی آب استان از جمله چاه‌ها، آب شیرین‌کن‌ها و دیگر منابع برنامه‌ریزی شود.

وی مصرف آب در استان بوشهر را بالاتر از میانگین کشوری عنوان کرد و گفت: نوسازی و اصلاح شبکه آبرسانی در شهرها را در دستور کار داریم و شهروندان نیز نقش مهمی در این زمینه خواهند داشت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر