شما اینجا هستید

اخبار » مقصر مرگ شهروند گناوه ای چه کسی است؟ وظیفه اداره استاندارد چیست؟

خبر بندر: هفته گذشته بر اثر خرابی آسانسور یک مرکز درمانی در شهر گناوه، یک شهروند سالخورده ی گناوه ای با سقوط در چاه آسانسور جان خودش را از دست داد.

یک هفته بعد از این اتفاق معاون عمرانی فرماندار گناوه در جلسه استاندارد شهرستان گناوه تاکید کرده ” اکثر آسانسورهای نصب شده در ساختمان های شخصی و عمومی شهر گناوه فاقد گواهی ایمنی و غیر استاندارد هستند. معاون محترم فرماندار گناوه در همین جلسه  فرموده اند: ”  تمام ساختمان‌هایی که در شهر گناوه دارای آسانسور هستند، به زودی مورد بازدید قرار گرفته که در صورت عدم گواهی ایمنی نصب، آسانسور آن ساختمان با حضور نماینده دادستان توسط اداره استاندارد پلمب و تعطیل می شوند. ” معاون فرماندار گناوه همچنین تاکید کرده  است: ” عدم نظارت و ایمن سازی آسانسور ساختمان پزشکان شفا در خیابان امام خمینی گناوه باعث مرگ یک شهروند شد.”

حال سوالی که ذهن بسیاری از شهروندان گناوه ای را به خود مشغول کرده این است؟ چرا نظارتی بر ایمن سازی آسانسورهای شهر گناوه صورت نگرفته است؟  چه کسی مسول نظارت بر آسانسورها است، چه اداره ای مجوز می دهد؟  مامورین چه سازمان و اداره ای باید ماهیانه، فصلی یا سالانه بر کیفیت  کار این آسانسورها نظارت کنند؟وظیفه اداراه استاندارد چیست؟ آیا به صرف اینکه مامورین اداره استاندارد از مجموعه ای بازدید کنند و یک آسانسور را فاقد ایمنی بدانند کافی است؟ یا باید تا موقع ایمن سازی آن، از استفاده شخصی و عمومی از آن جلوگیری کنند؟

رییس اداره استاندارد گناوه در گفتگو با خبرگزاری مهر گفته اند:” آسانسور این ساختمان فاقد گواهی ایمنی استاندارد بوده و در سال ۹۴ دوبار به اتفاق دادستان از آن محل بازدید به عمل آمده و نواقصات موجود به مالک ساختمان تذکر داده شد”

حال سوالی که اینجا پیش می آید این است؛ چرا وقتی آسانسور فاقد گواهی بوده،  آن را پلمپ نکردید؟ آیا بعد از سال ۹۴ دیگر از این ساختمان و این آسانسور بازدید به عمل نیامده؟! و اگر بازدید صورت گرفته چرا صاحبان ساختمان که به لحاظ مالی دارای بنیه اقتصادی بالایی هم هستند را مجبور به تعویض یا تعمیر آسانسور نکردید؟

این سوالات و سوالات دیگری که این روزها ذهن شهروندان گناوه ای را به خود مشغول کرده جواب هایی شفافی می خواهد که بی صبرانه منتظر این پاسخ ها می مانیم.

پایگاه اطلاع رسانی خبر بندر آماده انعکاس پاسخ مسولین اداره استاندارد و دیگر مسولین شهرگناوه در این خصوص می باشد.

Image result for ‫سقوط آسانسور در گناوه‬‎

عکس تزیینی است

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر