شما اینجا هستید

سرخط خبرها » خانه ریاضیات در بوشهر راه اندازی شد
گروه : سرخط خبرها

خانه ریاضیات استان بوشهر با حمایت استاندار و مسوولان این استان روز پنجشنبه در آیینی با حضور مسوولان در بوشهر راه اندازی شد.

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری بوشهر در این آیین گفت: خانه های ریاضیات در ترکیب انجمنهای علمی در کل کشور در حال راه اندازی هستند و هم اکنون بیش از ۳۰ خانه ریاضی در کشور راه اندازی شده است.

عبدالمجید مصلح افزود: در خانه های ریاضی برنامه های آموزشی، ترویجی و عمومی سازی ریاضی اجرا می شود.

وی تصریح کرد: خانه ریاضیات استان بوشهر با هدف توسعه علم ریاضی، آموزش دانش آموزان، دانشجویان و دبیران، انتقال تجربه،برگزای نشستهای هفتگی، فرهنگ سازی، ترویج و عمومی سازی علم ریاضی با روشهای نوین و جذاب راه اندازی شده است.

مصلح با بیان اینکه دانش ریاضی پایه همه علوم است گفت: همه کشورها برای رسیدن به فناوری بر دانش ریاضی برنامه ریزی می کنند ما نیز باید این دانش را مورد توجه قرار دهیم.

وی اظهار کرد: هر کشوری که در دانش ریاضی خود را تقویت کند می تواند در حوزه فناوری نیز حرفی برای گفتن داشته باشد.

مصلح یادآور شد: موقعیت استان بوشهر در دانش ریاضی نسبت به کشور خوب نیست و رتبه خوبی در کنکور و در آزمونهای مختلف نداریم به همین دلیل توجه خانواده ها و آموزش و پرورش به این بخش ضروری است است.

وی اضافه کرد: خانه ریاضی استان بوشهر از هفته آینده پذیرش عضو می کند و هیچ محدوده سنی ندارد.

مصلح افزود: در قالب خانه ریاضیات جشنواره ها و مسابقات علمی ریاضی در قالب المپیادهای بین المللی و تورنومتر شهرها برگزار می شود.

وی گفت: همچنین از امسال مسابقات مقدماتی تورنومتر شهرها نیز در استان بوشهر اجرا و تلاش می شود تیمی برای مسابقات بین المللی روسیه از استان بوشهر اعزام شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر