شما اینجا هستید

اخبار » بحران گرانی بلیط هواپیما را چه کسی مدیریت می کند؟

خبر بندر؛ محمد مظفری:قیمت بلیط  پروازهای هوایی در استان بوشهر، بخصوص در مسیر بوشهر به تهران این روزها مسافران هوایی بوشهر را درگیر بحرانی کرده که پیش از این کمتر  آن را تجربه کرده اند. استان بوشهر با وجود موقعیت خاصی که در حوزه های مختلف از جمله حوزه های  بندری وتجاری،صیادی، اقتصادی، انرژی اتمی ، گاز و نفت  دارد طبیعتا باید در خصوص زیر ساخت های ریلی ،بزرگراهی دریایی و هوایی در حد استاندارد های جهانی دارای امکانات باشد. ولی متاسفانه عدم وجود امکانات استاندارد در حوزه مسافرت های دریایی، هوایی  و بزرگراهی این استان مهم را همیشه درگیر بحران های ریز ودرشتی نموده است. طول مسافت استان بوشهر با مرکز کشور در تشدید این بحران ها نقش پررنگ تری را  ایفا می نماید.  متاسفانه به علت عدم اتصال استان به شبکه ریلی و عدم وجود امکانات مناسب برای مسافرت های زمینی  تنها گزینه پیش رو برای بوشهری ها  مسافرت های هوایی است.
پیش از این عدم تمایل ایرلاین ها برای اختصاص پرواز های کافی در خط بوشهر تهران مشکلاتی را برای اهالی استان بوشهر ایجاد کرده بود که در سالهای گذشته با تلاش های صورت گرفته این مشکل مرتفع گردید. ولی در شش ماه اخیر افزایش قیمت پرواز تهران به بوشهر وبالعکس عملا شهروندان بوشهری را با بحرانی تازه روبرو نموده است.
افزایش چند برابری قیمت بلیط ها عملا بسیاری از مسافران را از  مسافرت با هواپیما پشیمان ومنصرف نموده و همین باعث بروز نارسایی های بسیاری در حوزه های مختلف  تجاری و اقتصادی  در استان شده است.
در روزهای پایانی آذر  و با افزایش  تقاضای مسافرت  به بوشهر، شاهد افزایش بی رویه قیمت بلیط پرواز بوشهر به تهران بوده ایم ، بصورتی که بعضی ایرلاین های بلیط را تا مرز هشتصد هزار تومان نیز افزایش داده اند که همین افزایش بدون منطق ودلیل بلیط هواپیما، اعتراض بسیاری از شهروندان بوشهری را  در فضای مجازی در پی داشته است.
مرداد ماه سال جاری معاون امور عمرانی استانداری بوشهر در نشستی با موضوع افزایش قیمت بلیط پروازها در استان بوشهر با تاکید بر نظارت تعزیرات حکومتی، سازمان هواپیمایی ودیگر سازمان های مرتبط در خصوص افزایش قیمت بلیط ها، خواستار تشکیل کارگروهی در این زمینه شده بود و از این کار گروه خواسته بود گزارش عملکرد خود را به استانداری ارایه نمایند، که صعود نرخ پروازها در بوشهر حکایت از عدم تشکیل این کار گروه یا عدم تاثیر مناسب تصمیمات کارگروه فوق در کنترل قیمت بلیط پروازهای هوایی در بوشهر  دارد.
حال با توجه به شرایط بحرانی در حوزه مسافرت های هوایی در استان بوشهر  لزوم دخالت مدیریت کلان استان در مساله فوق بیش از همیشه احساس می شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر