شما اینجا هستید

اخبار » طرح «به کیسه پلاستیکی نه می‌گوییم» در بوشهر اجرا شد

طرح «به کیسه پلاستیکی نه می‌گوییم» در بوشهر اجرا شد

خبر بندر:مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر از توزیع پاکت کاغذی بین آجیل فروشان بوشهری خبر داد و گفت: طرح «به کیسه پلاستیکی نه می‌گوییم» در بوشهر اجرا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن شجاعی پور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: زباله‌های پلاستیکی یکی از مهمترین زباله‌های دفن شده غیرقابل تجزیه در محیط زیست هستند.

وی با بیان اینکه  بسیاری از خطرات بهداشتی از طریق مجاورت مواد پلاستیکی با حرارت غذا، در غذا و محیط ایجاد می‌شود افزود: به دنبال این هستیم که با یک فرهنگ‌سازی عملیاتی، زمینه کاهش استفاده مردم از پلاستیک را ایجاد کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر تصریح کرد: با تولید ۲۵۰ هزار تن پلاستیک در کشور، ایران پنجمین کشور دنیا در مصرف پلاستیک محسوب می‌شود که با داشتن آمار ۱۰ درصدی پلاستیک در پسماندهای شهری، جنبه‌ای نگران‌کننده به حوزه سلامت وارد کرده است.

شجاعی پور ادامه داد: استفاده از پاکت‌های کاغذی و کیسه‌های پارچه‌ای به جای کیسه‌های پلاستیکی را برای حفظ سلامتی و محیط زیست لازم می دانیم و در این راستا باید فرهنگ سازی لازم انجام شود تا مورد استقبال مردم قرار گیرد.

وی با اعلام این که به زودی کیسه های پارچه‌ای مخصوص خرید نیز در حمایت از زنان کارآفرین بوشهری در بین شهروندان بوشهری توزیع می شود، گفت: در چندین مرحله که اقدام به توزیع پاکت های کاغذی بین اصناف و مردم کرده‌ایم شاهد استقبال خوبی بوده‌ایم که سعی ما استمرار این اقدام در راستای فرهنگ سازی در طرح  «ما به کیسه پلاستیکی نه می گوییم» است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر بیان کرد: از دیگر فعالیت‌های اتی سازمان در راستای فرهنگ سازی عدم استفاده از کیسه های پلاستیکی و جایگزین کردن کیسه های پارچه‌ای اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی چهره به چهره در فروشگاه ها و بازار بوشهر بوده است که در برخی از این واحدهای صنفی شاهد رواج استفاده از پاکت های کاغذی به جای کیسه های پلاستیکی هستیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر