شما اینجا هستید

اخبار » نویسنده ادبیات عامیانه استان بوشهر تجلیل شد

نویسنده ادبیات عامیانه استان بوشهر تجلیل شد/ شعرخوانی شاعران محلی

خبر بندر: مراسم نکوداشت دکتر عبدالله رضایی نویسنده کتاب‌های ادبیات عامیانه و ضرب‌المثل‌های استان بوشهر در روستای خلیفه شهرستان دشتستان برگزار شد.

به گزارش خبربندر؛ مراسم نکوداشت دکتر عبدالله رضایی نویسنده کتاب‌های «ادبیات عامیانه استان بوشهر»، «ضرب‌المثل‌های استان بوشهر»، «تاثیر قرآن و حدیث در ادب فارسی» و «تحلیل ادبی سوره یوسف» با حضور شاعران و نویسندگان و اهالی فرهنگ و ادب استان بوشهر در روستای خلیفه دشتستان برگزار شد.

محمدجعفر نجدی دبیر برگزاری سومین سلسله برنامه شب‌های یلدای خلیفه شنبه شب در این مراسم اظهار داشت: حفظ هویت و فرهنگ و ادبیات بومی و محلی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که در این مسیر تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته است و نویسندگانی در این زمینه آثاری را بر جای گذاشته‌اند.

وی با اشاره به تالیف و چاپ چندین جلد کتاب توسط عبدالله رضایی نویسنده باسابقه استان بوشهر خاطرنشان کرد: دکتر رضایی عمر خود را صرف تحصیل و تدریس و تالیف کرده است و در این راه سختی‌های بسیاری را متحمل شده است.

فرج‌الله کمالی شاعر برجسته محلی‌سرای استان بوشهر نیز در این آئین با تجلیل از نویسنده کتاب‌های ادبیات عامیانه استان بوشهر اظهار داشت: امیدواریم در آینده نیز شاهد تالیف و چاپ کتاب‌های بیشتری از دکتر رضایی در این زمینه باشیم.

کمالی که دارای سابقه طولانی در شاعری و شعرخوانی در مجالس و محافل ادبی در نقاط مختلف استان بوشهر است، در این مراسم اعلام کرد که به علت پیری، از این به بعد در مجالس به شعرخوانی نخواهد پرداخت.

عبدالله رضایی نویسنده ادبیات فولکلور استان بوشهر نیز در این مراسم با تقدیر از برگزارکنندگان این مراسم و جشن بزرگ به بیان سختی‌های جمع‌آوری و تالیف کتاب‌های ادبیات عامیانه و ضرب‌المثل‌های استان بوشهر پرداخت.

نمایش کلیپ خلیج فارس ایرج شمسی‌زاده ساخته مهدی تنگستانی، برپایی موزه مردم‌شناسی توسط رضا محمدی، پخش کلیپ زیبای مستند ویژه نکوداشت دکتر رضایی به تهیه‌کنندگی مهدی تنگستانی و اجرای گروه موسیقی آوای دشتستان با هنرمندی مرتضی مختاری، محمدعلی درخشان و علیرضا پور بهی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

در بخش شب شعر زمستانه شاعران استان بوشهر از جمله فرج اله کمالی، محمد غلامی، مهدی شیخیانی، محمد بحرینی‌فرد، محمدجواد جعفری همت، جواد نگهبان، محمد دهقان، علی طوسی ابوالفتح محمدیان، اصغر شمسی‌پور، علی عشایری و محمدجعفر نجدی به خوانش تازه ترین آثار خود پرداختند.

در این مراسم همچنین دکتر محمد جواد فخرایی پژوهشگر تاریخ در مورد ریشه های آیین شب یلدا مطالبی را بیان کرد.

حضور دانشجو معلمان دانش‌سرای امام جعفرصادق (ع)آبپخش ورودی‌های سال ۶۳ و اهدای لوح یادمان و تقدیم هدایایی بعنوان قدرشناسی و تقدیم لوح یادمان دست اندر کاران این آیین به همراه کاری هنری از چهره استاد رضایی در قاب صمیمیت بخش بعدی بود.

در این آیین همچنین از اسماعیل کریمی نیکوکاری که طی سال جاری یک مرکز درمانی در روستای خلیفه ساخته  قدر دانی شد.

این آیین جلوه‌هایی هم داشت که اشک را به گونه‌ها فراخواند؛ اقدام شاگردان سال‌های پیش استاد رضایی که خود معلمانی اکثرا بازنشسته هستند به دست‌بوسی استاد و احترام به مقام والای معلم و استاد خود رفتند که بهترین جلوه آموزشی بود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر