شما اینجا هستید

اخبار » شوراها و شهرداری ها امید آفرینی کنند

خبر بندر:  معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: عملکرد برخی شوراها و شهرداری‌های این استان به جای امید آفرینی باعث ناامیدی مردم از نظام می‌شود که باید این رویه را اصلاح کنند.

به گزارش خبر بندر به نقل از ایرنا ، مهرداد ستوده در نشست شورای فنی استان بوشهر افزود: بعضی از شهرداران و اعضای شوراهای شهر از فرصتی که نظام مقدس جمهوری اسلامی برای تعیین سرنوشت مردم توسط خود آنها در قالب شورا ایجاد کرده سوء استفاده می‌کنند.
وی بیان کرد: برخی از آنها رفتار حرفه‌ای از خود نشان نمی‌دهند بلکه با تخلف های پی در پی با همراهی شهرداران منصوب علاوه بر هرز دادن منابع اعتباری و عمومی، مردم را از کارکرد دولت و به تبع آن نظام ناامید می‌کنند.
ستوده تاکید کرد: در این ارتباط حوزه معاونت عمرانی برای مبارزه با کاسبان سوء استفاده از بیت المال با قبول هر هزینه ای مصمم است.
وی یادآور شد: از شورای فنی استان بوشهر انتظار می رود که با محور قرار دادن دفاتر فنی و شهری و روستایی استانداری به بررسی مصوبه ها و معامله های این شهرداری‌ها ورود قاطع و جدی کرده و با هر گونه ویژه‌خواری و رانت برخورد قانونی و قاطع داشته باشند.
ستوده ادامه داد: چنانچه استانداری و نهادهای نظارتی و بازرسی با یک سیاست واحد و عدالت در برخورد همگام حرکت کنند بدون شک مبارزه با مفاسد اقتصادی که مورد تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری است آسان‌تر و شفاف‌تر خواهد بود.
وی گفت: مردم باید بدانند اعتباراتی که به صورت وجه نقد به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان بوشهر تخصیص می گیرد در چه محلی مصرف می شود.
معاون امور عمرانی استاندار بوشهر افزود: در سال گذشته چهارهزار و ۲۴۰ میلیارد ریال به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان بوشهر پرداخت شد و درسال جاری نیز تا پایان آبان ماه بیش از چهار هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال به آنها پرداخت شده است.
وی یادآور شد: بزودی نیز ریز پرداختی به تمامی شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان از محل ارزش افزوده و آلایندگی به لحاظ شفاف‌سازی برای مردم اطلاع رسانی می‌شود.
ستوده تاکید کرد: عمل به وعده‌های داده شده به مردم در موعد مقرر یکی از موثرترین راه‌های برطرف کردن شکاف بین دولت و مردم و زمینه ساز ارتقا سطح اعتماد عمومی مردم نسبت به کارکرد دولت است از این رو این مهم باید در دستور کار جدی مدیران دستگاه های اجرایی باشد.
وی گفت: در مورد اتمام پروژه‌های مورد توافق برای دهه مبارک فجر و در آستانه چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی هیچ توجیهی از مدیران پذیرفته نمی شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر