شما اینجا هستید

اخبار » وضعیت کتاب‌خوانی در استان بوشهر خوب نیست

وضعیت کتاب‌خوانی در استان بوشهر خوب نیست/ لزوم تقویت فرهنگ مطالعه

خبر بندر: مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر با تاکید بر لزوم تقویت فرهنگ مطالعه گفت: وضعیت کتاب‌خوانی در استان بوشهر خوب نیست.

به گزارش خبر بندر به نقل از  خبرنگار مهر، عباس برزگر زاده  در نشست هماهنگی ستاد برگزاری سیزدهمین نمایشگاه استان بوشهر اظهار داشت: به منظور ترویج فرهنگ کتاب خوانی در سطح استان برنامه‌های خوبی را در دست اجرا داریم.

وی از برگزاری سیزدهمین نمایشگاه استانی کتاب در محل نمایشگاه بین‌المللی بوشهر خبر داد و اضافه کرد: این نمایشگاه دهم تا پانزدهم بهمن‌ماه برگزار می‌شود و تلاش داریم که با کیفیت بالایی ارائه شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر از اهداف برپایی این نمایشگاه به ترویج فرهنگ کتاب خوانی و حمایت از ناشران و نویسندگان اشاره کرد و خواستار هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط و انجام تبلیغات لازم برای هرچه بهتر برگزار کردن نمایشگاه شد.

وی با بیان اینکه کتاب و کتاب خوانی در جامعه از اقبال خوبی برخوردار نیست تصریح کرد: باید درمان اساسی در جامعه صورت گیرد و فرهنگ کتاب خوانی در جامعه احیا شود.

برزگرزاده تصریح کرد: در حال حاضر استفاده مناسبی از کتابخانه‌های عمومی نمی‌شود که گسترش فضای مجازی، تغییر ارزش‌ها و مدیریت‌های غیر علمی از عوامل این بی‌رغبتی نسبت به کتاب است.

وی با اشاره به اینکه امروز از لحاظ کمیت دانش آموزان و دانشجویان در جایگاه مناسبی قرار داریم افزود: از لحاظ علمی و دانشی در شرایط خوبی نیستیم و دانشجویان به جای تحقیق و مطالعه خود را به تهیه جزوه محدود کرده‌اند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر