شما اینجا هستید

اخبار » بودجه شهرداری گناوه افزایش یافته است


 صدای بندر:شهردار گناوه در آستانه دهه فجر و در جهت گزارش عملکرد خود نشست مطبوعاتی را با حضور اصحاب رسانه در گناوه برگزار نمود.وی دراین جلسه به سوالات مختلف خبرنگاران در حوزه های مختلف پاسخ داد

درمحاسبات پل خور مشکلاتی وجود داشت

مشالله احمدی در پاسخی به سوال سرانجام پل خورو پل ورودی شهرگناوه گفت: درمحاسبات پل خورمشکلاتی وجود داشت و ما آن را به روز کردیم وسی و دو ستون این پل  در دوران شهرداری من ایجاد شده سه میلیارد و هشتصد میلیون هزینه  دو رمپ آن است و پانصد متر به زودی قیمت گذاری شرکت ها به شهرداری ارائه می شود و سپس مناقصه برگزار می گردد اما اگربه دلایل وضعیت اقتصادی شرکت ها به مناقصه نیامدند آیا شهرداری مقصر است؟

پیمانکار پل ورودی پشیمان شده است

احمدی در خصوص پل ورودی شهر گناوه گفت:برای پل ورودی بعد از رفت وآمدهای فراوان به مرکزاستان چهارمیلیارد و پانصد میلیون تومان اعتبارتخصیص داده شد و پرداخت آن بستگی به پیشرفت فیزیکی پروژه دارد . پروژه به یک شرکت تهرانی داده شدکه به علت افزایش قیمت ها ازاجرای پروژه انصراف داد وشهرداری ۲۴۰ میلیون ضمانت نامه این شرکت را صاحب می شود. این پروژه کد دار شده است وهرکس که شهردار گناوه باشد باید این کاررا اجرایی کند.

ساماندهی دستفروشان شهر سخت است

درمورد ساماندهی دستفروشان باید بگویم که دستفروشی در خانواده مردم این شهر ریشه دوانده است و خیلی سالهاست ازاین شغل امرار معاش می کنند. و ایجاد تغییر دراین وضعیت سخت است تا وزارت کشوربرای جمع آوری یک فلافل فروشی با شهرداری تماس گرفته می شود وازشهر و استان که به جای خود یک دستفروش در دفتر نماینده مردم در مجلس برای کمک رفته بود غش کرده بود. افاغنه دستفروش که حدود ۹۰ نفر هستند در سطح شهر شناسایی شده اند و منتظر دستور فرمانداری برای جمع آوری هستیم دستفروشها وقتی سد معبر شدند که صدور مجوزکسب ازدست شهرداری خارج و به صنف سپرده شد.

شهرداری بیش از هفت میلیارد بدهی دارد

روزی که من به شهرداری گناه آمدم شهرداری ۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بدهکاربود. شهرداری بدهکارانی دارد که که سند وقرارندارند و پروژه انجام شده هم دیده نمی شود و این خیلی عجیب و گریه داراست.و با افتخار اعلام می کنیم که اکنون بدهی شهرداری هفت میلیارد و هشتصد میلیون تومان است. پروژه های درحال اجرا به صورت اعتباری هست.

وضعیت شهرداری خوب است

و ضعیت شهرداری گناوه اکنون خوب است چون شهر داری موفق است که هم پروژه داشته باشد و درحال اجرا باشند و هم بدهی های گذشته را پرداخت کند.طلب های معوقه کارکنان مربوط به سال ۹۵ و ۹۶ پرداخت گردیده است. پاداش پایان کاربازنشستگان مربوط به ۹۵ و ۹۶ نیزپرداخت گردیده است.

وزارت نفت برای میدان امام علی پول نمی دهد

شهردار گناوه در مورد پروژه میدان امام علی گفت: این پروژه متعلق به وزارت نفت است و برای آن چهارمیلیارد تصویب کرده است ولی متأسفانه پرداخت آن علی رغم همه پیگیری های شهرداری و فرمانداری شهر تا کنون انجام نشده است.چالش دیگر این پروژه تملک املاک که در محدوده این پروژه است که حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان هزینه دارد.

بخشی ازکارخانه آسفالت گناوه را خریدیم

مهندس احمدی درادامه افزود  خوشبختانه شهرداری موفق شد سه دانگ درعرصه و عیان کارخانه آسفالت گناوه را خریدیم و سند آن در اختیارشهرداری است.با درخواست ۳ ماه پیش شهرداری شورا به تازگی حسابرس شهرداری را انتخاب کرد.وی در ادامه گفت شهرداری گناوه درمورد زمین های سوله نمایشگاه خیابان ساحلی، زمین فرهنگسرا و بازارچه دستفروشان با آقای حسن زاده معاون اداره کل راه و مسکن وشهرسازی استان در حال توافق و تملک این زمینهاست که می تواند منشأ خدمات خوبی برای شهروندان باشد.

شورا اختیارات مالی شهردار را ۲۵ میلیون تومان تعیین کرده بود

وی درمورد رابطه شهرداری با شورا گفت درمورد مسائل مالی حقوقی و املاک باید با شورا هماهنگی انجام دهم و شهردارنمی تواند بدون اجازه شورا کار ی انجام دهد. و بیشترین مکاتبات را من با شورا داشته ام. بعضی هم می گویند که مصوبات را انجام نداده ایم. در حالیکه این پروژه های در حال انجام و یا پایان یافته همه مصوبه شورا بوده اند. اما شورای محترم اختیارمالی شهرداررا ۲۵ میلیون تومان تعیین کرده بودند و این عملاً دست شهرداررا برای کارکردن می بندد. ما با رایزنی شورا را متقاعد کردیم که اختیار مالی شورا را به ۱۰۰ میلیون برساند و البته هنوزکافی نیست و باید برای پروژه های کوچک از شورا مصوبه بگیریم تا انجام دهیم درحالیکه شهردار قبل اختیارمالی ۴۰۰ الی ۵۰۰ میلیون داشت. و این مثل این است که با تفنگ خالی بخواهم به جنگ بروم. بعضی گفته بودند شهرداری در انتخاب این شورا دخالت کرده ، خدا ازبنده نگذرد اگربخواهم در انتخابات هیأت رئیسه شورا کوچکترین دخالتی کرده باشم.

بودجه شهرداری افزایش یافته است

بودجه شهرداری سال ۹۶ حدود ۳۳ میلیارد تومان بود. ما درسال ۹۷ قریب به ۴۱ درصد بودجه را افزایش دادیم و به ۵۵ میلیارد رساندیم. و اگرمن ۴ سال شهردارباشم بودجه شهرداری گناوه را به ۱۵۰ میلیارد تومان می رسانم.وی در مورد پروژه های در حال اجرای شهرداری گفت. خیابان بعثت به پایان رسیده است. پیاده رو سلامت حدود ۴۰۰ متر مربع با اعتبار۴۸۰ میلیون در حال اجراست. خیابان ۱۶ متر ی امور مالیاتی به طول ۲۵۰ متر و عرض ۱۶ مترآماده آسفالت است. خیابان استخرهم وضعیت محیطی زیستی مردم را به خطر انداخته بود آماده آسفالت هست. خیابان ۱۳ آبان ایجاد کانال دفع آبهای سطحی آن آغاز شده با ۱۷ هزار متر مربع مساحت و ۷۳۰ میلیون اعتبار در حال اجراست.خیابان حرم به حرم آماده آسفالت هست و رفوژ چند خیابان هم به پایان رسیده است.

یعنی الان حدود ۸ میلیارد تومان پروژه آماده افتتاح در شهریور وجود دارد.کسانی که درتلاشند تا من را از مجموعه شهرداری جدا کنند. قصد دارند سلامت نفس دکترطاهری، مهندس حسن زاده و من را خراب کنند. و اگر بخواهیم همه نیروهای بومی را تخریب کنیم دچارکسی می شویم که آن وقت پشیمان می شویم. پس ازمسئولیت آقای عربزاده سه ماه شهرداری با سرپرستی یک نیروی غیر بومی اداره می شد. اتفاقاتی در مجموعه شهرداری افتاد که ما هنوزبا آن درگیریم پس قدردان نیروهای خود باشیم.

شهرداردرپاسخ به سؤال احتمال کاندید شدن در انتخابات مجلس گفت من قصد شرکت در انتخابات ندارم ولی اگر مردم شهر از من بخواهند و یک جناح سیاسی من را به عنوان گزینه معرفی کند در انتخابات شرکت می کنم. ولی اگر مردم نخواهند هرگزشرکت نمی کنم . چون نسبت به شهرو مردم شهر دین دارم.

شهرداری سالم و پاک است

وی درادامه گفت ما شهرداری را سالم و پاک کرده ایم و معاونین من ازپاکدست ترین کارکنان شهرداری هستند و از رسانه ها انتظار داریم که به شهرداری کمک کنند به این وضعیت نه مثل برخی رسانه ها که اخبار کذب می نویسند و فضای شهر را ملتهب می کنند. گرچه شهرداری همواره با روحیه بخشش و عفو به این مسائل نگاه می کند ولی برای شهر خوب نیست.

وی درپاسخ به موضوع جابجایی اِلمان گفت هیچ جای قانون به شهردار دستورنداده که جا به جایی و نصب المان باید مصوبه شورا داشته باشد. ولی شورا مصوب کرده که المان باید در جای قبل نصب گردد و این به نظرم به لحاظ قانونی و ترافیکی مشکل دارد. چون ارتفاع سازه پایین بوده و همچنین نصب آن روی لبه دیوارمیدان خطرناک بوده و راهنمایی و رانندگی به شهرداری نامه نوشته و آن را خطرناک اعلام کرده است و همچنین از لحاظ مفهوم مهمانان و خیلی ازمردم شهر آن را متوجه نمی شدند اینجا گناوه است یعنی چه ، و اکنون در حال تکمیل طرح این المان هستیم که هم معنی و مفهوم شعر را کامل کند هم از لحاظ ترافیکی مشکل نداشته باشد.

وی در مورد تدارک ساحل برای عید گفت تعداد ۱۲۰ چشمه توالت و ۴۰ چشمه حمام ازجنس درجه یک خریداری شده و در حال انتقال به شهر هستند که امسال مشکل دستشویی و حمام کامل حل شود.

شهردارگناوه در پاسخ به وضعیت خیابان بهارگفت پس از سالها و آمدن چند شهردار ما توانستیم شکل این خیابان را حل کنیم و مالکیت را از آن شهرداری کنیم.

مصوبه شورا را به استانداری ارسال می کنیم تا آنها تشخیص دهند که مصوبه شورا قانونی است یا حرف شهرداری . اگرمصوبه شورا ازلحاظ ترافیکی و فنی قانونی باشد شهرداری قطعاً به آن عمل می کند. اما جفایی که بعضی در فضای مجازی به من می کردند تقابل من با خانواده ایرج شمسی زاده بود. خانواده ما با خانواده ایشان خیلی ارتباط دوستانه داشته و داریم. به اندازه ای که بعضی دوستان رگ گردنشان به خاطر ایرجو بیرون زد، خانواده ایشان اصلاً واکنشی نشان ندادند. ما بچه محل بودیم ودریک محله بزرگ شده ایم و سالهاست که دوست هستیم.

شهرداردر مورد خیابان بهار گفت : در حال مذاکره با دوتا ازمالکین خانه های مسیر هستیم تا با تملک آنها زمینه را برای احداث خیابان بهار فراهم نماییم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر